فغانی: نباید اشتباهات ما در لیگ بزرگ شود

علیرضا فغانی

فغانی در مورد داوری‌هایش در جام ملت‌های آسیا به «نسیم» گفت: من بسیار خوشحالم که تیم داوری ما توانست فینال جام ملت‌های آسیا را قضاوت کند. مطمئنا من به این افتخار به چشم یک افتخار فردی نگاه نمی‌کنم و فکر می‌کنم قضاوت در این بازی مهم باعث باشد اعتبار به داوری ایران برگردد. این تنها چیزی است که برای خود من مهم بود. البته‌ای کاش تیم ملی به فینال جام ملت‌ها صعود کند ولی حالا که این اتفاق نیفتاد، قضاوت ما در بازی فینال می‌تواند خیلی مهم باشد. من فکر می‌کنم ما قضاوت‌های کم اشتباهی در جام ملت‌ها داشتیم و به گفته خیلی از کار‌شناسان حقمان بود که بازی فینال را قضاوت کنیم.
او ادامه داد: بی‌تردید حضور در فینال جام ملت‌های آسیا می‌تواند یک روزمه خوب برای ما برای داوری در جام جهانی ۲۰۱۸ باشد چون کمیته داوران فیفا این موضوع را به عنوان یک کارنامه مثبت برای ما درنظر می‌گیرد. با این حال این فقط در حد یک نکته مثبت است و ما برای جام جهانی باید در تست‌های فیفا موفق باشیم. دلیل نمی‌شود چون در فینال جام ملت‌های آسیا قضاوت کرده‌ایم حتما در جام جهانی ۲۰۱۸ هم حضور داشته باشیم ولی شانسمان زیاد شده است.
داور بین المللی فوتبال ایران در مورد مربیان که به قضاوت‌های داوران ایرانی اعتراض دارند هم گفت: حتی ما هم که در بالا‌ترین سطح قاره قضاوت کردیم، داوری‌‌هایمان بدون مشکل نبود. پس مربیان ما باید بدانند که داوران ما هم اشتباه می‌کنند و نباید این موضوع را خیلی بزرگ کرد. شک نکنید داوری‌های ما در سطح استاندارد جهانی است و شما می‌بینید که در بالا‌ترین سطح دنیا هم داوری‌ها گاهی مشکلات عدیده‌ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *