سخندان: اشتباه ویلیامز خیلی حاد نبود!

رضا سخندان
رضا سخندان

کمک داور ایرانی که در فینال جام ملت‌های آسیا در استرالیا حضور داشت افزود: جام ملت‌ها در واقع همان جام جهانی در قاره آسیا است که بهترین تیم‌های آسیا در این تورنمت حضور دارند تا با هم رقابت داشته باشند که این موضوع می‌توان برای هر تیمی حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: خدا را شکر از روز اول مسابقات شرایط خوبی داشتیم و سعی و تلاش خود را کردیم که ابتدا قضاوت‌های خوبی داشته باشیم و سپس اگر شرایط مهیا شد، نگاهی به فینال مسابقات داشته باشیم.

سخندان تصریح کرد: لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم بیشترین قضاوت را در این مسابقات داشته باشیم که همین موضوع باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا از عملکرد تیم داوری ایران ابراز رضایت داشته باشد.

وی در خصوص عملکرد کلی تیم داوری ایران شامل علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی اظهار کرد: هیچ وقت داوری بدون مشکل نیست ولی اشکالات کوچک مشکلی به وجود نمی‌آورد. این تیم داوری نیز یکی از کم اشتباه‌ترین این دوره از مسابقات بود و با اعتمادی که کمیته داوران کنفدراسیون کمیته فوتبال آسیا به ما داشت توانستیم بازی فینال را با کمترین مشکلی قضاوت کنیم.

این کمک داور بین‌المللی خراسانی درباره شانس داوری در جام جهانی روسیه اظهار کرد: داورانی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند اگر نمره قبولی بگیرند برای مسابقات جام جهانی روسیه کاندیدا می‌شوند اما برای این دوره از مسابقات وقت زیادی باقی مانده است. اگر یک اشتباهی در این چند وقت اخیر انجام دهیم شانس‌مان را برای این مسابقات از دست می‌دهیم ولی در مجموع اگر شرایط خوب خود را حفظ کنیم می‌توانیم برای اولین بار یک تیم داوری از ایران در بالاترین سطح مسابقات فوتبال قضاوت کند.

وی در خصوص عملکرد بنجامین ویلیامز، داور بازی ایران و عراق و اشتباه تاثیرگذارش در این دیدار عنوان کرد: همیشه در داوری اشتباهاتی وجود دارد ولی این مقدار که رسانه‌های ایران به اشتباه او پرداختند اشتباه حادی نبود و کنفدراسیون فوتبال آسیا تا روز آخر از این داور استفاده کرد و فکر می‌کنم که از عملکرد کلی این داور رضایت داشته باشند.

سخندان درباره توقع خود از فدراسیون فوتبال نیز عنوان کرد: در مدت یک ماهه حضور در استرالیا، توقع داشتیم یکی از مسئولان فدراسیون یا کمیته داوران تماسی با ما داشته باشند تا پشتوانه خوبی برای قضاوت‌های بعدی خودمان باشد ولی متاسفانه به غیر از دوستان و همکاران خود هیچ کسی از فدراسیون فوتبال از ما خبری نگرفت.

وی همچنین گفت: تشکر ویژه‌ای از استاد نظری دارم که چند بار با ما تماس گرفته و یک انرژی مثبت به تیم داوری دادند که تاثیر مثبتی بر عملکرد ما داشت.

کمک داور بین المللی ایران در خصوص داوران جوان نیز با اشاره به نکاتی اظهار کرد: مهمترین بحثی که وجود دارد عشق و علاقه‌ای است که باید در این زمینه وجود داشته باشد و سختی‌های زیادی را تحمل کند زیرا امکان دارد بی‌احترامی‌هایی از سوی مدیران، تماشاگران و بازیکنان بشود که اگر کسی تحمل این سختی‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند داوری خوبی داشته باشد و قطعا باید با عشق و علاقه کار کند تا پیشرفت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *