محسن ترکی: مانند “فغانی” در فوتبال ایران زیاد داریم

محسن ترکی داور مشهدی

محسن ترکی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در گفتگویی تصریح کرد: علی‌رضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کوبل داوری ایران نسبت به سطح جام ملت‌های آسیا بسیار خوب و عالی کار کردند؛ کسی که قضاوت در چنین بازی‌هایی را تجربه کرده باشد می‌داند که چه شرایطی بر مسابقات حکم‌فرما است، لذا به اعتقاد من عملکرد علی‌رضا فغانی و در مجموع کوبل داوری ما بسیار خوب بود، به ویژه کمک‌های آقای فغانی که هماهنگی 100درصدی با وی داشتند. من فکر می‌کنم اگر برخی افراد در داخل از عملکرد فغانی ایراد می‌گیرند، این امر ناشی از ناآشنایی آنها با شرایط و سطح چنین مسابقاتی است.

وی ادامه داد: عملکرد کوبل داوری ایران در جام ملت‌های آسیا نشان داد سطح داوری ایران اگر از بازی‌هایی مانند لیگ برتر ما بالاتر نباشد، قطعا پایین‌تر هم نیست. البته مانند علی‌رضا فغانی در این مملکت زیاد داریم و دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌توانند با چیدمان صحیح و رعایت جوانب احتیاط در دادن قضاوت به داوران جوان و آینده‌دار در رشدشان کمک کنند. به فرض مثال، من به عنوان یک داور جوان تمایل بسیار زیادی دارم که رشد کنم و در لیگ برتر قضاوت داشته باشم، اما این کار باید مانند آقای فغانی به صورت پله پله و استفاده از آموزش‌ها و شرایط لازم صورت گیرد.

ترکی گفت: همین الان بعضی داوران جوان پیش من می‌آیند و گلایه می‌کنند که حدود سه سال است در لیگ یک قضاوت دارند و هنوز در لیگ برتر قضاوت نکرده‌اند؛ خب این داوران باید نسبت به مصلحت‌اندیشی راجع به خودشان واقف باشند و بدانند که ممکن است در صورت حضور سریع در لیگ برتر برای آنها مسائل و مشکلات و آسیب‌هایی پیش بیاید که آینده‌شان را تحت تأثیر قرار دهد. در زمینه چیدمان هم باید جوانب احتیاط را رعایت کرد، در گذشته برخی داوران چوب چیدمان نادرست را خوردند، لذا باید در چیدمان داوران نیز بسیار دقت و احتیاط کرد. چیدمان نه‌چندان مناسب در جام ملت‌های آسیا موجب شد آن مسائل برای ویلیامز و تیم ملی ایران پیش بیاید و بعد هم تبعات آن را دیدیم که کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل مسائل پیش‌آمده، قضاوت بازی فولاد و الهلال را از وی گرفت.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خصوص شرایط محسن قهرمانی و قضاوت مجدد او در لیگ برتر فوتبال نیز گفت: تا جایی که من اطلاع دارم همه چیز بستگی به تصمیم نهایی آقای قهرمانی دارد و اگر او بخواهد مشکلی در این زمینه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *