فغانی: هیچ‌کس نمی‌خواهد آینده داوری‌اش را عمداً خراب کند!!

علیرضا فغانی

فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار “ورزش سه” گفت: من خیلی متاسفم که تیم‌ملی ما با وجود شایستگی از حضور در مراحل بالاتر اوت شد، تیم داوری سعی کرد در این رقابت ها کارنامه خوبی از خودش بجا بگذارد. شرایطی رقم خورد که ما بازی فینال را قضاوت کردیم در حقیقت این پاداش نبود بلکه وظیفه سنگینی بود که برعهده من گذاشته شد.

زندگی در خانواده داوری به من کمک کرد
پدر و برادر، پدر همسر من همه داور هستند و در این چند ساله خیلی من را راهنمایی کردند. خود خانم من هم کلاس های داوری را گذرانده و مدتی قضاوت داشته، هرچند الان فعالیتی در زمینه داوری ندارد اما خیلی از مشکلاتی که داورهای دیگر دارند در خانواده ما حل شده است. این مسائل دست به دست هم داده تا من بتوانم در جام‌ملت‌های آسیا بتوانم نماینده ایران در داوری باشم.

آرامش در فوتبال مرهون داوری است
جامعه داوری در همه جای دنیا مظلوم واقع شده است و داوران می‌ بایست انگیزه و تلاش مضاعفی داشته باشند تا به چشم بیایند. جامعه فوتبال در مقطعی آرامشی را به دست آورده که این آرامش به خاطر قضاوت خوب داوران است.

نمی‌ توانم در مورد بازی ایران و عراق حرفی بزنم
یادم نیست که در کجا بازی ایران و عراق را تماشا کرده ام. من نمی‌ توانم در مورد قضاوت همکارانم صحبت کنم خود من هم اشتباهاتی در این جام داشته ام که خدا را شکر تاثیرگذار نبوده. در آنالیز بعد از بازی ها در کلاس نکات مثبت داوری ها مورد بحث قرار می‌ گرفت و نکات منفی آن به داور و ناظر هر بازی گفته می‌ شد که من از آن اطلاعی ندارم.

بنجامین هیچ قصد و غرضی نداشت
من نمی‌ توانم بگویم که داور استرالیایی از قضاوتی که در بازی عراق و ایران داشته قصد و غرضی داشته چون هیچ داوری نمی‌آید وجه و آینده کاری خودش را خراب کند. وقتی که فینال این دوره از رقابت های داوری به من داده شده، من بدون توجه به اتفاقاتی که بنجامین داور استرالیایی در بازی ایران داشت، سعی کردم تمام تمرکزم را روی بازی بگذارم. به عقیده من همه داوران همین طور هستند.

داوری ها در آسیا خوب بود
در جام های بزرگ مثل جام‌جهانی و آسیا تیم ها برای بردن به زمین می‌آیند و هیچ کس خودش را از قبل بازنده نمی‌ داند، من فکر می‌ کنم که در این دوره از رقابت ها تیم داوری هم یک چنین شرایطی داشت و همه می‌ خواستند که خودشان را نشان دهند و قضاوت قابل قبولی داشته باشند و فکر می‌ کنم این اتفاق افتاد و داوری ها خوب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *