عسگری: فغانی در دیدارهای بین المللی از اعتبار داوری ایران دفاع کرده است

حسین عسگری نائب رییس کمیته داورانرییس دپارتمان داوری تاکید دارد که نحوه قضاوت دیدار فینال هیچ مشکل تاثیر گذاری نداشت.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، حسین عسگری گفت: با توجه به حساسیت بالایی که دیدار فینال جام ملتهای آسیا دارد اما شاهد اعتماد به نفس بالای گروه داوری و همینطور همکاری مناسب بین آنها بودیم که نتیجه آن هم کنترل بسیار خوب تمامی اتفاقات بازی در طول مسابقه بود.

وی ادامه داد: در قضاوت این دیدار مشکلی که قابل بحث باشد وجود نداشت و البته صحنه هایی که نیاز به بازبینی برای اظهار نظر داشتند گویا اینطور برنامه ریزی شده بود که اینگونه صحنه ها بازبینی نشود اما بطور کلی اشتباهات شاخصی در این دیدار وجود نداشت.

رییس دپارتمان داوری افزود: البته در یک صحنه به نظر رسید که داور باید به یک بازیکن استرالیایی کارت زرد نشان می داد که این اتفاقی نیست که در عملکرد داور مشکلی ایجاد کند. از نکات بسیار مهم داوری این دیدار، آمادگی جسمانی، کنترل و نزدیکی فغانی به تمامی صحنه های بازی بود.

وی آینده فغانی با توجه به قضاوتش در دیدار فینال جام ملتهای آسیا را اینگونه شرح داد: به غیر از مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا بازی های دیگری پیش رو نیست اما برای همین مسابقات هم که از حدود دو هفته دیگر شروع می شود 3 ابلاغ داوری از سوی ای اف سی تا به این لحظه برای فغانی به دست ما رسیده است که طی آن در یک دیدار پلی آف و دو دیدار گروهی از قهرمانی باشگاه های آسیا باید قضاوت کند. آنچه که مسلم است پرکاری داور خوب کشورمان در 2 ماه آینده و اعتماد ای اف سی به وی است.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا گروه داوری ایرانی توانست از پتانسیل داوری ایران دفاع کند یا خیر، گفت: بدون شک همینطور است و البته تا پیش از این هم نحوه قضاوت گروه داوری کشورمان و بخصوص علیرضا فغانی در دیدارهای بین المللی از اعتبار داوری ایران دفاع کرده است. البته با توجه به اینکه فغانی در دیدار فینال جام ملتهای آسیا قضاوت کرده است کارش بسیار سخت تر از گذشته می شود چراکه حفظ این جایگاه از بدست آوردنش بسیار سخت تر است.

وی ادامه داد: البته تلاش های خود فغانی وی را به این جایگاه رسانده است و معتقدم با برنامه ریزی هایی که خودش انجام می دهد و با توجه به پیش رو بودن مسابقات المپیک در سال آینده و همینطور جام جهانی روسیه می تواند به موفقیت های بیشتری برسد.

رییس دپارتمان داوری در پایان گفت: فردا کوچکترین و کمترین کاری که از دستمان بر می آید را با حضور در فرودگاه و استقبال از گروه داوری کشورمان انجام خواهیم داد و همچنین طی مسابقات آتی لیگ هم از زحمات این سه داورمان تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *