ترکی: فغانی و کمک‌هایش عالی بودند

محسن ترکی

محسن ترکی درباره عملکرد علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی در فینال جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم داوری ایران عالی کار کرد. عملکرد فغانی و کمک‌هایش فراتر از انتظار بود و بازی هم خیلی خوب تمام شد. فینال جام ملت‌ها بازی کوچکی نیست. این بازی مهم‌ترین بازی فوتبال اسیاست که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تیم داوری ایران بسیار به بازی مسلط بود و کمک‌ها خیلی به داور یاری می‌رساندند. تیم داوری کاملا با هم هماهنگ بودند. فغانی و کمک‌هایش از هر نظر عالی و باتجربه نشان دادند که به همین منظور به آن‌ها تبریک می‌گویم.

ترکی همچنین با اشاره به غیبت فغانی در جام جهانی 2014 گفت: متاسفانه گاهی این اتفاقات رخ می‌دهد. فغانی لیاقت حضور در جام جهانی را داشت ولی مسائلی مانع این اتفاق شد. این بار هم اگر بازی اول استرالیا و کره جنوبی را داور بحرینی قضاوت نمی‌کرد، شاید فینال را به جای فغانی به او می‌دادند اما قوانین مانع از این شد که AFC باز هم حق فغانی را ندهد. به این ترتیب به نوعی حقانیت تیم داوری ایران به مسئولان AFC اثبات شد.

داور بین‌المللی فوتبال ایران همچنین اطمینان داد که فغانی در جام جهانی 2018 روسیه قضاوت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: این که برخی می‌گویند به دلیل قضاوت اشتباه ویلیامز استرالیایی در بازی ایران و عراق، کار فغانی برای قضاوت دیدار استرالیا در فینال سخت شده بود، درست نیست. این مسائل فقط در کشورهای غرب آسیا مهم و حساس شمرده می‌شود ولی در شرق اسیا اصلا این چیزها ملاک نیست.

وی ادامه داد: گاهی پیش می‌آید که داور در یک بازی اشتباه کند ولی همه می‌دانند که داور به میدان می‌رود تا بهترین عملکردش را داشته باشد. به نظرم بهتر بود AFC ویلیامز را برای بازی ایران و عراق انتخاب نمی‌کرد. گاهی ما داورها چوب چیدمان بد را می‌خوریم.

ترکی در پایان گفت: پس از اتمام بازی برای تیم داوری ایران در فینال پیام تبریک فرستادم و حالا هم بار دیگر به آن‌ها، خانواده‌هایشان و جامعه داوری تبریک می‌گویم. این افتخاری برای داور ایران است و نشان می‌دهد که داوری ما اگر از سطح آسیا بالاتر نباشد، پایین‌تر هم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *