فغانی: جام ملت ها مهمترین مسابقه پیش رو برای انتخابی جام جهانی در بین داوران است

علیرضا فغانی جام جهانی

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: عملکرد داوران در هر مسابقه ای ملاک ارزشیابی برای حضور در جام جهانی بوده و جام ملت های آسیا مهمترین مسابقه پیش رو برای این موضوع در بین ما داوران است.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا فغانی که به همراه رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی روز جمعه برای قضاوت در جام ملت های آسیا 2015 عازم استرالیا می شود،افزود: داوران قضاوت کننده در این دوره از رقابت ها یک هفته زودتر در استرالیا حضور می یابند تا در دوره هماهنگی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این دوره افزایش هماهنگی بین داوران قضاوت کننده و قضاوت یکسان درباره مسایل و موارد مشابه است.

داور بین المللی فوتبال کشورمان که در جام ملت های آسیا سال 2011 نیز به عنوان داور ذخیره حضور داشت، تجربه آن دوره از مسابقات را مهم ارزیابی کرد وگفت: حضور در دوره قبل این رقابت ها تجربه خوبی برای من بود و یقین دارم با استفاده از آن تجارب در این دوره عملکرد خوبی خواهم داشت.

وی در باره ارزیابی عملکرد داوران در این رقابت ها و میزان تاثیر آن درانتخاب داوران جام جهانی آینده نیز گفت: کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) وکنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) در هر تورنمنتی عملکرد داوران را ارزیابی خواهند کرد. با توجه به اینکه روند انتخاب داوران جام جهانی 2018 از سال آینده آغاز می شود، قضاوت در جام ملت های آسیا برای داوران مانند انتخابی جام جهانی است.

فغانی تصریح کرد: از نظر شرایط انتخاب داوران برای جام جهانی، من شرایط حضور در دوره آینده جام جهانی را دارم و به همین دلیل تمام تلاش خودم را برای ارائه عملکرد مناسب و انتخاب برای جام جهانی خواهم کرد. قضاوت در جام جهانی بالاترین آرزوی هر داوری است.

علیرضا فغانی زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۷ کاشمر خراسان رضوی می باشد او از سال ۲۰۰۸ وارد لیست داوران بین المللی شده است.

فغانی به عنوان داور چهارم هفت بازی از جمله دیدار افتتاحیه برزیل و کروواسی در دیدارهای جام جهانی 2014 حضور داشت.

وی در باره پیش بینی عملکرد تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جام ملت های آسیا گفت: هر چند از نظر اسمی مرحله مقدماتی گفته می شود، اما ملی پوشان ایران سه مسابقه سخت در پیش دارند. امیدوارم آنان با کسب امتیاز لازم به مراحل بعدی صعود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *