عسگری: عربستانی‌ها سابقه کارشکنی دارند

حسین عسگری نائب رئیس کمیته داورانرئیس دپارتمان داوری گفت: اگر بیانیه باشگاه الهلال به طورت رسمی باشد، در مورد کارشکنی آنها واکنش نشان داده و برای دفاع از منافع داوری و همچنین فغانی مراتب را به AFC اعلام خواهیم کرد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری تسنیم،حسین عسگری درباره در خصوص اعتراض به قضاوت علیرضا فغانی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: داوری که تا مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های جام جهانی برزیل به عنوان داور چهارم انتخاب شده است، چطور می‌تواند مورد تایید فیفا نباشد؟

وی افزود: نباید خودمان را وارد بازی‌های اینچنینی کنیم. یادمان باشد که در گذشته هم کشورهای عربی چنین اعتراضی داشتند که به جایی نرسید. چطور مسئولان الهلال در بازی رفت هیچ صحبتی در مورد داوری نکردند و اکنون که تیم‌شان در بازی برگشت ناکام بوده، در مورد داوری صحبت می‌کنند؟

رئیس دپارتمان داوری با بیان اینکه کشورهای عربی در طرح مسائل فوق سابقه دارند، تصریح کرد: اگر بیانیه باشگاه الهلال به صورت رسمی باشد، در مورد کارشکنی آنها واکنش نشان داده و برای دفاع از منافع داوری و همچنین فغانی مراتب را به AFC اعلام خواهیم کرد.

عسگری در ادامه در خصوص گزینه‌های داوری دربی دوم آذر عنوان کرد: پیش از این 6،7 گزینه را برای این دیدار مطرح کرده بودیم که با توجه به اینکه علیرضا فغانی روز جمعه قضاوت دیدار تراکتورسازی – استقلال را برعهده دارد، عملا از گزینه‌های داوری دربی خارج می‌شود چون درست نیست به او در بازی بعدی استقلال هم قضاوت دهیم.

«تورج حق‌وردی، احمد صالحی، یدالله جهانبازی، محمد رضا اکبریان و حسین زرگر گزینه‌های داوری در دربی هستند». وی با بیان این جمله افزود: محسن ترکی به تازگی قضاوت در لیگ را آغاز کرده و جزو گزینه‌های دربی نخواهد بود. از طرفی باید دید که دربی در چه تاریخی برگزار می‌شود. اگر دربی در تاریخ 7 آذر برگزار شود، با توجه به برگزاری احتمالی بازی‌های حذفی پیش از این تاریخ، ممکن است یکی از این 5 داور برای دیدارهای استقلال و پرسپولیس انتخاب شوند که در این صورت از لیست گزینه‌های قضاوت در دربی خارج می‌شوند.

وی در مورد بازگشت محسن قهرمانی به عرصه داوری به تسنیم گفت: بحث قهرمانی دیگر به پایان رسیده و بهتر است در این مورد صحبت نکنیم.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص اینکه گفته می‌شود قهرمانی به کلاس‌‌های داوری در نیم فصل دوم دعوت شده است، تصریح کرد: هیچ گونه برنامه‌ریزی برای کلاس‌های داوری در نیم فصل دوم صورت نگرفته که قهرمانی بخواهد دعوت شود. بهتر است از این مسئله بگذریم تا جامعه داوری حداقل برای 7،8 ماه آرامش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *