حسن‌زاده: شان و جایگاه داوری نباید زیر سوال برود

قانونرئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در صورتی که اعتراض به داوری‌ها ادامه داشته باشد تنبیهات بیشتری را برای سرمربیان و یا بازیکنان و عوامل تیم هادر نظر می‌گیریم.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده، درباره تخلفاتی که از سوی برخی از بازیکنان و یا کادر فنی تیم‌ها رخ می‌دهد، گفت: تخلفاتی که از سوی عوامل و یا بازیکنان تیم‌ها رخ می‌دهد اما در مقایسه با سال‌های گذشته، تاکنون لیگ برتر امسال با حاشیه‌های کمتر انضباطی برگزار شده است.

وی افزود: متاسفانه در برخی از رفتارها، مخصوصا قبل و یا بعد از بازی، سرمربیان تیم‌ها مطالبی را درباره عملکرد داوران مطرح می‌کنند که طبق قانون درست نیست و اگر شکایتی از نحوه قضاوت داوران دارند باید کتبا و با سند و مدرک به کمیته داوران و سازمان لیگ ارائه دهند. باید به تصمیمات داوران در هر شرایطی احترام گذاشت، حتی اگر داور مسابقه اشتباهی را در نحوه قضاوت خود داشت، باید به طور صحیح  با ارسال نامه به کمیته داوران اعتراض کرد نه اینکه در رسانه‌ها مسبب اصلی باخت تیم خود را داور اعلام کرد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: شان و جایگاه داوری نباید زیر سوال برود. باید مانند دیگر کشورها در خصوص نحوه قضاوت داوران حرفه‌ای عمل کنیم. بر همین اساس از هفته اول لیگ برتر تاکنون با متخلفان برخورد کرده و آنها را جریمه و یا محروم کرده‌ایم. اگر روند اعتراضات ادامه‌دار باشد بدون شک تنبیهات بیشتری را برای سرمربیان و یا بازیکنان و عوامل تیم هادر نظر می‌گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *