اصفهانیان: داوران در هفته نهم به جز یک مورد عملکرد مناسبی داشتند

فریدون اصفهانیان

فریدون اصفهانیان با اشاره به برگزاری 72 بازی در 9 هفته لیگ برتر فوتبال و وجود دو تا سه اشتباه از داوران در طول مسابقات به ایرنا، افزود: همانطور که تیم ها به جوانگرایی روی آورده اند کمیته داوران نیز داوران جدید و جوانی را برای قضاوت ها انتخاب کرده و تا به امروز از عملکرد کلی آن ها رضایت دارد.
وی افزود: در طی 9 هفته گذشته تنها دو تا سه اشتباه تاثیر گذار داشته ایم که در مجموع 72 بازی برگزار شده نشان می دهد قضاوت ها مناسب بوده است.
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درعین حال کار داوران را خالی از اشکال ندانست و عنوان کرد: سعی کردیم با برگزاری دوره های آموزشی اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم و سطح کیفی داوری ها را بالا ببریم.
اصفهانیان در ادامه از حوصله کادر فنی و بازیکنان تیم ها در مواجه با اشتباهات احتمالی داوری ها قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه در هفته های گذشته هجمه علیه داوری ها کمتر شده است و از اینکه کادرفنی و بازیکنان حوصله کرده و قضاوت داوران جوان را پذیرفته اند، از آنان کمال تشکر را داریم که این به طور حتم به سود فوتبال کشور خواهد بود.
وی در پاسخ به این سووال که مسوولان فدراسیون فوتبال درسال گذشته نسبت به نداشتن برنامه دپارتمان داوری برای ارتقای سطح کیفی قضاوت داوران اعتراض داشته اند و در فصل جدید برای این موضوع چه برنامه ای دارید؟ اظهارداشت: دپارتمان و کمیته داوران از هم جدا نبوده و مکمل یکدیگر هستند در فصل جاری تعداد برنامه های آموزشی را افزایش داده ایم و سعی کرده ایم دوره های آموزشی را به طور متناوب در هیات های استانی و تهران برگزارکنیم تا اشکلات برطرف شود.
وی ادامه داد: همچنین درسطح ملی ارتقای داوری ها از درجه سه به درجه دو را به هیات ها واگذار کرده و فدراسیون فقط برگزار کننده آزمون ها است و ناظر برای نظارت بر عملکرد هیات ها اعزام می کند. این مهم در راستای توسعه سطح کیفی داوری انجام شده است.
اصفهانیان با بیان اینکه برای ارتقای کلی سطح کیفی داوران نیاز به زمان داریم، تصریح کرد: بسیاری از داوران خوب امسال قضاوت نمی کنند و ما برای ارتقای سطح قضاوت داوران جوان برنامه های دیگری نیز داریم که به طور حتم آنان را به سطح قابل قبول تری برسانیم که در آینده در باره آن ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *