خدا کند در داوری امام رضا(ع) قبول شویم

محسن ترکی

محسن ترکی متولد۲۰ تیر 1352 است. او دانش آموخته رشته تربیت بدنی است و در کنار همه فعالیت‌هایش به عنوان خادم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) به زائران حضرت خدمت می کند. 
در ایام با برکت دهه کرامت سراغی از او گرفته ایم تا در فضایی دور از هیاهوی ورزش، از زیارت امام رضا(ع) بگوید، این گفت و گو را بخوانید.

سال‌هاست که به عنوان داور مسابقه های مختلف فوتبال را قضاوت می کنید، به نظر شما کدام داوری دشوار است؟
داوری در عرصه فوتبال که نه، بلکه داوری ها در این دنیا در برابر قضاوت خدا و معصومین(ع) چیزی نیست و این که در محکمه داوری آنها به قولی کم نیاوریم و نمره قبولی بگیریم اهمیت دارد، اما بالاخره در حین داوری باید مراقب حق دیگران باشیم.
چطور می توانیم در محکمه الهی نمره خوب دریافت کنیم؟
پاسخ به این سوال روشن است؛ اگر مومن و معتقد به مبانی دینی باشیم و البته پیرو راه راستین معصومین(ع) قطعا نمره خوبی نصیب ما می شود و گرنه راه را به بیراهه خواهیم رفت.
شما خادم امام رضا(ع) هم هستید، از نگاه منصفانه یک داور، خدمت در حرم این امام همام باید چه شرایطی داشته باشد؟
‌خادم امام رضا(ع) باید مزین به اخلاق نیکو و خصلت های دینی باشد چرا که بارگاه منور امام هشتم(ع) همواره مملو از خیل زائران مشتاقی است که از راه های دور و نزدیک برای آستان بوسی حضرت مشرف می شوند، فرهنگ‌ها و گویش‌های متفاوت دارند و تعامل با هر کدام از آنها روحیه مثبت ویژه می خواهد. ضمن این که این امام مهربان میهمان نواز هستند و خادم بارگاه ایشان نیز باید حق میهمان نوازی را بر زائران تمام کند.
لحظات خدمت در بارگاه امام هشتم(ع) برای همه خادمان این امام همام سرشار از خاطره است، به یکی از آن خاطرات ناب اشاره می کنید؟
بله همین طور است و همه ثانیه های حضور در حرم امام رضا(ع) مملو از خاطره است،. اما یکی از بهترین خاطراتم به تشرف حضرت آیت الله بهجت(ره) اختصاص دارد که سالها پیش در هنگام خدمت، نحوه تشرف و حضور این عالم ربانی را در حرم دیدم که چقدر متواضعانه و خاشعانه در برابر حضرت ایستادند و سلام دادند. واقعا برخورد و رفتار علما برای همه ما درس بزرگی است و این خاطره را هرگز فراموش نمی کنم.
در لحظه ورود به بارگاه رضوی و آغاز خدمت از آقا چه می خواهید؟
هر وقت به این مکان مقدس پا می گذارم اول از همه آرامش را در وجودم احساس می کنم و از آقا می خواهم برای من دعا کنند تا توفیق خدمت گزاری شایسته به زائران ایشان داشته باشم و در نهایت ادب و مهربانی به سوالات آنها پاسخ بدهم.
اگر بخواهید خدمت امام رضا(ع) را در یک جمله تعریف کنید چه می گویید؟
خدمت به امام رضا(ع) یعنی داشتن همه نعمت‌ها. نعمت‌هایی که هرگز از بین نمی روند.
از امام رضا(ع) در این روزهای نورانی چه می خواهید؟
عاقبت بخیری و این که خدا کند در داوری ایشان قبول شویم.

یک پاسخ

  1. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم امیدواریم داوران جوان از منش و شخصیت ایشان الگو برداری کنند و هر چه بیشتر باهم و برای هم و در کنار هم باشندو همدیگر را تنها با فعالیت در داوریها ی چند روزه یاد نکنند چرا که این تشکل ورزشی باب ایجاد دوستی ها و محبتها بایدباشد.
    بدانند هر داوری بسته به عواملی روزی کنار خواهند رفت مثل اساتید ارجمندمان صالحی و نظری و خوشخوانها و خدا بیامرز صادقی جو هاو……………..دعایمان این باشد خدا این منیتها و غرور را از مسئولین ما بگیرد تا شاهد ظلم ندانسته اشان نباشیم.و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *