قهرمانی نباید به دنیای داوری برگردد

سیدرضا غیاثی

سید رضا غیاثی در گفتگو با خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، درباره عملکرد داوران در هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: عملکرد داوران 8 بازی به نظرم خوب بود. البته اشتباهات کوچکی وجود داشت که خیلی مهم نبودند و تاثیری نداشتند.

او با اشاره به کشمکش میان کمیته داوران و محسن قهرمانی (داور جنجالی فصل گذشته) گفت: قهرمانی دوست دارد دوباره قضاوت کند، اما نمی دانم چرا. به نظرم داوری که محروم شده، خودش باید ملاحظه اتفاقات بعدی کند و نباید به دنیای داوری بازگردد. در این میان فرقی ندارد که این محرومیت یک روز باشد یا یک عمر. بازگشت قهرمانی روی خوشی برایش نخواهد داشت. اگر او دوباره بخواهد قضاوت کند و در مقابل یکی از تیم های پرطرفدار اشتباه داشته باشد، تماشاگران تا آخر عمر او را رها نخواهند کرد و اهانت ها دوباره از سر گرفته می شود. قهرمانی داور خوبی است، اما به نظرم نباید دوباره دست به سوت شود.

این کارشناس داوری درباره تغییر نسل داوران ایرانی و کنار رفتن چند داور باتجربه گفت: دپارتمان داوری به وظیفه اش که استفاده از داور جوان است، عمل می کند، اما آیا باشگاه ها نیز به این مساله کمک می کنند؟ بدون شک وقتی جنجالی سر بگیرد، داوران جوان در چنین جوی قادر به پیشرفت و رشد نیستند. وظیفه استفاده از داوران جوان فقط بر دوش فدراسیون و کمیته و دپارتمان نیست، بلکه باید صدا و سیما نیز کمک کند و همچنین در میان تماشاگران فرهنگ سازی صورت بگیرد.

غیاثی با اشاره به اعتراض برخی از مربیان و بازیکنان در هفته نخست لیگ برتر عنوان کرد: قوانین کمیته انضباطی برگرفته از قوانین فیفا و یوفا است. در این بین جرایمی که در نظر گرفته شده، به نظرم بازدارنده است، چون اگر اینگونه نبود، هر روز در سایر کشورهای دنیا نیز جنجال به راه می افتاد. بازیکنان و مربیان باید سعه صدر بیشتری داشته باشند و با نوبه خود به ارتقاء داوری ایران کمک کنند. اینکه از همان هفته اول اعتراض شود، روی خوشی ندارد و استرس زیادی را به داوران منتقل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *