ترکی مصدوم بوده و روحیه‌اش هم پایین آمده است

حسین عسگری نایب رئیس کمیته داوران
حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان می‌گوید موضوع محسن ترکی آن‌طور نیست که گفته شده و او به خاطر برخی مشکلات خانوادگی و همچنین مصدومیتی که داشته، شرایط جسمانی خوبی ندارد. این گفت‌وگو را بخوانید.
تست آمادگی جسمانی از داوران گرفته شد و همه آمده بودند جز محسن قهرمانی.
بله، ما از داورانی دعوت کردیم که کارنامه فصل گذشته‌شان خوب بوده است اما قهرمانی چون محروم بود و قضاوت موفقی هم نداشت، ‌به این تست‌گیری دعوت نشد.

گویا داوران در تست‌گیری موفق ظاهر نشده‌اند.
این‌طور نیست. اگرچه 30 درصد داوران نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و حدود 8 داور و 18 کمک‌داور مردود شدند.

چطور محسن ترکی هم در تست رد شد؟
خب ترکی مشکلات خاص خودش را دارد. او سرمایه داوری فوتبال این مملکت است. فصل گذشته جدا از مشکلات خانوادگی و شخصی‌ای که داشت، مصدومیت هم پیدا کرد. رباط صلیبی ترکی آسیب دیده بود و حتی خودش به ما گفت که قضاوت در بازی‌های خارجی را کنسل کند و پزشک او هم گفته بود نباید روی پایش فشار بیاوریم. ترکی روحیه‌اش پایین آمده و روی آمادگی جسمانی‌اش تأثیر گذاشته است. امیدوارم او دوباره آمادگی خود را کسب کند و نیم‌فصل دوم با قدرت برگردد.

در غیاب داورانی چون ترکی، خورشیدی و … فکر نمی‌کنید در نیم‌فصل اول لیگ چهاردهم دچار مشکل شوید؟
نه، ما یکسری داوران موفق در لیگ یک و دو که شرایط سنی خوبی دارند (بین 28 تا 31 سال) دعوت کرده‌ایم تا در لیگ برتر حاضر باشند. این بهترین فرصت برای داوران است تا بتوانند در صورت رسیدن به فرم خوب به AFC و سپس فیفا معرفی شوند. ما دوست نداریم با استفاده از داوران با شرایط سنی بالا کوپن خود را در AFC و فیفا بسوزانیم، لذا شرایط سنی داوری را پایین آورده‌ایم.

از این جوانگرایی نگران نیستید؟
نه، به هر حال باید این اتفاقات صورت بگیرد و نیروهای جوان وارد داوری شوند، ضمن اینکه داوران خط خورده هم نیم‌فصل دوم می‌توانند دوباره تست بدهند و به داوری برگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *