دزفولی: برخورد دروازه‌بان آلمان با بازیکن آرژانتین در بیرون محوطه جریمه بود

هادی دزفولی

در بازی فینال داور وسط عملکرد چشم گیری نداشت و این کمک داورها بودند که خیلی خوب پرچم زدند و بازی را هدایت کردند. 

وی اظهار داشت: در کل بازی‌های جام جهانی نیز داوران نسبت به دوره‌های گذشته ضعیف‌تر سوت زدند و نتوانستند میان قضاوت بازی‌های کشورهای مختلف به طور عادلانه سوت بزنند و در بعضی از بازی‌ها خوب و در بازی دیگر خوب قضاوت نکردند. 

دزفولی تصریح کرد: اما نکته مثبتی که وجود داشت دیگر در این دوره شاهد اعتراض بازیکنان یا مربیان به داور نبودیم. 

وی اضافه کرد: زمانی که داور تصمیمی گرفت دیگر مطبوعات و مربیان و بازیکنان به آن اعتراضی نمی‌کردند و از طرفی هم فیفا به شکایتی که از طرف کشورها انجام می‌شد توجهی نمی‌کرد. 

وی ادامه داد: در بازی ایران-آرژانتین هم دیدیم که داور اشتباهی به ضرر ایران کرد و مسئولان به فیفا نامه نوشتند اما در آخر هیچ نتیجه‌ای نداد. 

کارشناس داوری بیان کرد: نامه‌ای در خصوص آرایش مو و ظاهر بازیکنان در این دوره مسابقات گفت: زمانی که مسابقات جام جهانی اگر برگزار می‌شود تمام نگاههای مردم تنها به فوتبال است و آرایش موهای غلط بازیکنان می‌تواند الگوی بدی برای جوانان می‌تواند باشد فیفا باید به این موضوع رسیدگی کند و موضوع دیگر هم آب دهان انداختن در زمین است که خیلی از بازیکنان دیدیم و این کار اصلا درست و در شان یک بازیکن نیست. 

دزفولی در خصوص پنالتی که داور در نیمه دوم برای تیم آرژانتین نگرفت گفت: در آن صحنه دروازه‌بان تیم آلمان ازمحوطه جریمه بیرون امده زمانی که دروازه‌بان خطا را روی بازیکن در بیرون از محوطه جریمه انجام دهد پنالتی نیست و تنها خطا می‌باشد و داور باید به او اخطار بدهد. 

کارشناس فوتبال عنوان کرد: تصمیم درستی نگرفت انجایی که بازیکن آرژانتین با دست به صورت بازیکن آلمانی زد و در صحنه دیگر گرفتنم پیراهن بازیکن آلمانی اخطار داشت که داور به آن توجهی نکرد به بازیکن تیم آرژانتین اخطار نداد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تکنولوژی که برای داوریز در این جام جهانی استفاده شد خوب بود در یکی دو مورد در مورد گل خوب تصمیم‌گیری کرد اما این تکنولوژیها نمی‌تواند روی و قضاوت داور تاثیر مثبتی داشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *