کامرانی‌فر: تجلیل و تقدیر بلاتر از داوران ایرانی برایم افتخار بود

حسن کامرانی فر کمک داور

حسن کامرانی‌فر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: کار زیر نظر مدرسان FIFA به عنوان داور ذخیره تجربه خیلی خوبی بود من در بوکل داوران ذخیره راهی جام جهانی شدم و چون تابع قوانین و مقررات فیفا بودم این مسئولیت را پذیرفتم. با توجه با آمادگی بدنی بالایی که داشتم نشد که در این دیدارها به عنوان کمک داور قضاوت کنم ولی جدا از داوری توانستم در زمینه‌های دیگر هم تجربه کسب کنم.

وی تصریح کرد: از تمامی مسابقات و نحوه برگزاری آنها نت برداری کردم این موضوع در آینده داوریم کمک زیادی به من خواهد کرد. تمام شرایط داوران این مسابقات یکسان بود ولی بخت و اقبال با ما یار نبود تا قضاوت کنیم ولی همین که به عنوان نماینده 70 میلیون ایرانی در این مسابقات بودم جای بسی خوشحالی دارد.

کامرانی فر در خصوص داوری‌های جام جهانی در این دوره گفت: این دوره به خاطر اینکه تفکرات رییس جدید فیفا آقای بوساکا فرق می‌کرد از داورها خواسته شده بود تا از کارت دادن زیاد در بازیها خودداری شود در اکثر بازیها شاهد برد و باخت بودیم و کمتر نتیجه‌ها مساوی می‌شد، شاهد بازیهای پر گل بودیم، حتی به داورها گفته شده بود که با توجه به اینکه طرفداران علاقه‌مند حضور بازیکنان معروف در بازیها هستند با آنها تعامل بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: حالا در این بین اتفاقاتی افتاد و تصمیماتی گرفته شد که این‌ها در کل از نظر فیفا هرگز مردود نبود فیفا در بحث برگزاری جام جهانی به هیچ عنوان به یک داور و شخص خاصی فکر نمی‌کند و شرایط کلی بازی‌ها برایش مهم است این بحث ادامه بازی دادن، جایگیری‌ها، عدم استفاده از کارتهای زیاد باعث می‌شود تا به یک داور بیشتر داوری بدهند.

کامرانی فر در مورد علیرضا فغانی و قضاوتهایش به عنوان داور چهارم تصریح کرد: نگاه فیفا به آقای فغانی دیر مثبت است و قطعا این داورا باید از داوران برگزیده فیفا بدانیم، علیرضا با قضاوت هفت بازی در جام جهانی در جمع داوران رکوردار است این باعث افتخار است که به داور کشورمان تا این حد اعتماد می‌شود و قضاوتهای سخت داده می‌شود از این موضوع هم نباید غافل شوم که خود سب بلاتر هم از داوران ایرانی و مردم ایران در جمع داوران جام جهانی تشکر کرد که این خود شایسته تقدیراست.

وی در خصوص ارزیابی‌اش از داور ترکیه‌ای بازی هلند – آرژانتین هم گفت: شکیر از داورهای خیلی خوب هستند و در جام جهانی جوانان با ایشان کار کردم و از نزدیک روی عملکرد ایشان شناخت دارم و می‌توانم بگویم از پس این دیدار حساس و ویژه بر می‌آید بازی امشب را به خوبی داوری خواهد کرد. البته خودم دوست دارم تیم آرژانتین به فینال برود چرا که هر چه این تیم بالا برود باعث افتخار فوتبال ماست.

وی در پایان تصریح کرد: از مسئولین فدراسیون فوتبال AFC وFIFA کمال تشکر را دارم و از مسئولین فوتبال هم به خاطر کمکشان تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *