گلایه‌های داور صربستانی به فغانی

علیرضا فغانی

نماینده داوری کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل می‌گوید “مازیچ” داور صربستانی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آرژانتین بعد از این مسابقه از اقدام ایرانی‌های در حمله به صفحه جعلی وی در فیس بوک گلایه کرده است. فغانی همچنین می‌گوید فیفا صحنه خطای مدافع آرژانتین روی دژاگه را پنالتی تشخیص نداد زیرا معتقد بود دفاع آرژانتین اول توپ را زد و سپس پایش به پای اشکان دژآگه برخورد کرد.

علیرضا فغانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حضورش در مسابقات جام جهانی برزیل و ارزیابی‌اش از سطح داوری این مسابقات اظهار کرد: با توجه به برگزاری کلاس‌های آماده سازی قبل از جام جهانی، آنچه مد نظر کمیته داوران فیفا بود انجام شد. البته اشتباهات داوری هم بود که این اشتباهات انکار ناپذیر است ولی در کل همه از داوری‌ها رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه حضور در هفت مسابقه به عنوان داور چهارم برایش تجربه خوبی بوده، تاکید کرد: از روزی که به عنوان داور ذخیره انتخاب شدیم، مطمئن بودیم که در طول جام جهانی داور ذخیره باقی خواهیم ماند، مگر اینکه در طول مسابقه اتفاقی برای داور اصلی رخ بدهد؛ البته ما راضی نبودیم چنین چیزی رخ بدهد. به هر حال شاید حکمتی در این امر بوده است.

داور بین‌المللی ایران در خصوص اینکه به نظر می‌رسید اشتباهات داوری این دوره از مسابقات جام جهانی نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر بوده است، تصریح کرد: خیر اینطور نیست. در تمام دوره‌های جام جهانی اشتباهات داوری بوده است. تا زمانی که انسان داور باشد، این اشتباهات همیشه وجود خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته مهمتر این است که همه اشتباهات داوری را قبول می‌کنند و در کنار هم از فوتبال لذت می‌برند. در پایان مسابقه همه با هم دست می‌دهند و این اشتباهات فراموش می‌شود.

فغانی درباره صحنه مشکوک به پنالتی روی اشکان دژآگه در بازی ایران با آرژانتین و حمله ایرانی‌ها به صفحه فیس بوک داور صربستانی مسابقه اظهار کرد: اول از همه باید بگویم داوران صفحه فیسبوک ندارند و یوفا داورانش را از حضور در صفحات اجتماعی منع کرده است. مازیچ به من گفت صفحه فیس بوکش جعلی است.

وی در ادامه تاکید کرد: مازیچ بعد از آن بازی وقتی مرا دید با من درد دل کرد و نسبت به این اقدام مردم ایران گلایه داشت. او گفت از مردم ایران توقع نداشتم که اینطور با من برخورد کنند. من هم از وی به نمایندگی از ایران عذرخواهی کردم.

نماینده داوری کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل همچنین یادآور شد: ضمن اینکه فیفا این صحنه را پنالتی تشخیص نداد زیرا معتقد بود دفاع آرژانتین اول توپ را زد و سپس پایش به پای اشکان دژآگه برخورد کرد.

وی در ادامه افزود: در برزیل همه از عملکرد خوب تیم ملی بخصوص در بازی با آرژانتین تعجب کرده بودند. در جلسه سپ بلاتر رئیس فیفا با کمیته داوران بحث به لذت بردن از فوتبال کشید. بلاتر در این جلسه تیم ملی ایران را مثال زد و با تمجید از عملکرد ایران گفت حتی ایران مقابل آرژانتین گل خورد ولی مردم این کشور شادی کردند.

فغانی در پایان از حضور در دیدار افتتاحیه جام جهانی به عنوان خاطره انگیزترین بازی جام جهانی یاد کرد و گفت: من در هفت مسابقه داور چهارم بودم ولی حضور در دیدار افتتاحیه یا اختتامیه چیز دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *