در برزیل شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوران بودیم

عسگری

حسین عسگری در گفت‌وگو با فارس در مورد اشتباهات تأثیرگذار داوری در جام جهانی برزیل گفت: خوشبختانه این مسابقات نشان داد که اشتباه در داوری همواره وجود دارد و خواهد داشت. اکنون چکیده فوتبال دنیا و برترین‌های فوتبال در برزیل حاضر هستند، اما می‌بینید که با وجود همه امکانات باز هم در داوری‌ها شاهد اشتباهات تأثیرگذار هستیم و حتی از آن ساده‌تر، سرود یکی از تیم‌های ملی به اشتباه نواخته شده است چه برسد به گروه داوری که باید با دقت قضاوت کنند.

وی ادامه داد: حدود 50 مسابقه برگزار شده است که حداقل در 10 بازی جام جهانی اشکالات و اشتباهات تأثیرگذار داوری را شاهد بوده‌ایم یعنی به طور متوسط یک بیستم مسابقات دچار اشتباهات داوری بوده‌اند. در بازی مکزیک و کامرون همه دیدند که کمک داور دو گل سالم مکزیک را مردود اعلام کرد.

رئیس دپارتمان داوری تصریح کرد: تا زمانی که قضاوت فوتبال توسط انسان انجام می‌شود اشتباهات داوری هم وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید مثلا تا سال 2040 اشتباهات داوری صفر خواهد شد. اکنون شاهد آن هستیم که بازیکنان چندین میلیون دلاری در زمین اشتباه می‌کنند.

عسگری با انتقاد از برخی کارشناسی‌ها در رادیو و تلویزیون گفت: آنچه نگران‌کننده است این که برخی کارشناسان و گزارشگران فرضیه‌های غلطی را ارائه می‌کنند و براساس آن فرضیه غلط تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند که این مسأله جالب نیست. من از رادیو شنیدم که نسبت به انتخاب داور اروپایی برای بازی ایران و بوسنی اعتراض کردند و فیفا را زیر سؤال بردند آن هم در حالی که یک روز قبل از همین مسابقه علیرضا فغانی که خودش آسیایی است داور چهارم بازی کره جنوبی از آسیا بود، همین رویه را در لیگ برتر فوتبال خودمان شاهد هستیم و جو سنگینی برعلیه برخی داوران به راه می‌افتد و بر روی داور فشار و استرس ایجاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *