اجازه بازبینی ویدئویی صحنه‌های مشکوک به داوران

فیفاپس از قربانی شدن ایران و چند تیم دیگر در جام جهانی ۲۰۱۴ داوران در آینده مجاز به استفاده از بازبینی فیلم صحنه‌های مشکوک خواهند بود.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از پنالتی ناعادلانه‌ای که «نیشیمورا»ی ژاپنی در بازی افتتاحیه جام جهانی 2014 به سود برزیل گرفت، گازی که سوارز از شانه کیه‌لینی، مدافع ایتالیا گرفت و از چشم داور دور ماند، گل‌های صحیح بوسنی‌ و مکزیک که مردود اعلام شدند و پنالتی ایران که در دیدار این تیم مقابل آرژانتین گرفته نشد، حالا فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به فکر این است تا پس از استفاده از فناوری کنترل خط دروازه که در جام بیستم به داوران اجازه بازبینی ویدئویی صحنه‌های مشکوک را می‌دهد، مجوز بازبینی فیلم صحنه‌های مشکوک را هم بدهد.

سپ بلاتر، رئیس فیفا در این رابطه گفت: وقتی درجریان بازی صحنه‌ای اتفاق می‌افتد که مشخص نیست پنالتی بوده یا نه، خطا داخل محوطه جریمه بوده یا نبوده، خطایی صورت گرفته یا نگرفته، مربیان می‌توانند اعتراض خود را مطرح کنند و داور مسابقه هم با بازبینی صحنه مشکوک در مونیتور تلویزیون تعبیه‌ شده کنار زمین می‌تواند صحنه مورد اعتراض را مورد بررسی قرار دهد. با استفاده از این روش داوران قضاوت عادلانه‌تری خواهند داشت.

بلاتر 78 ساله که قصد دارد بار دیگر برای ریاست فیفا کاندیدا شود شاید به دنبال این است تا با روی خوش نشان دادن به فناوری‌های نوین رأی‌های موردنظرش را برای ابقا در پُستش جمع‌آوری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *