موسوی انتخاب کوبلی، داوران را به قهقرا می برد

صدر الدین موسوی

فیفا با برنامه ریزی‌هایش پیش از جام جهانی و با در نظرگرفتن ظرفیت‌ داوران و لیست ارائه شده توسط کنفدراسیون‌های مختلف داورها را به صورت کوبلی انتخاب کرد.

سید صدر الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فیفا با در نظر گرفتن داورهایش و دادن بازی‌های مختلف انها را دسته بندی کند. این درصورتی است که مثلاً از AFC یک کوبل داور وسط، یک کوبل داور ذخیره و کمک استفاده شده، چرا نباید فیفا اجازه این کار را به خود بدهد که اگر اشتباهی از سوی داوران صورت می‌گیرد داورذخیره را جانشین کند.
وی تصریح کرد : اشتباه نشیمورای ژاپنی را در بوق و کرنا کردند و حتی در بازی‌های بعد به او بازی هم ندادند ولی هرگز جانشین او داوری از آسیا نبود.
وی درخصوص ارزیابیش از داوری های بازی ایران درجام جهانی گفت: باتوجه به این که ما در داوری از وجدان کاری برخورداریم ولی باید گفت در بازی ایران مقابل آرژانتین داور بازی مازیچ صربستانی پنالتی ایران را به ناحق نگرفت. اینها به عدم جای گیری مناسب، وضعیت روحی و روانی داور، سرعت و عکس العمل های آن داور در لحظۀ مورد نظر برمی‌گردد.
موسوی عنوان کرد: قضاوتها درمرحله گروهی با مشکلاتی هم همراه بوده ولی تفکر همه بر این است که با توجه به نزدیک به 2 سال کارکردن این داورها زیرنظر فیفا نباید اشتباهی صورت گیرد.باید گفت این فشارها را باید از روی داوران برداریم و با حذف انتخاب کوبلی داوران، حق آنها را تضییع نکنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عملکرد علیرضا فغانی و حسن کامرانی فر در این دوره از مسابقات در مرحلۀ گروهی ستودنی بود. فغانی با درایت، عقل و تربیت و بهره گیری دانش روزتوانست بر این مهم نائل شود. ولی با انتخاب داوران به سبک کوبلی حق فغانی وکامرانی فر‌ها پایمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *