فنایی: تکنولوژی پیشرفته دوربینها، اشتباهات داوری را بزرگتر جلوه می دهد

محمد فنایی کارشناس داوری

داور فوتبال کشورمان در خصوص داوری مسابقات جام جهانی در مرحلۀ گروهی گفت: داوری ها در مرحله گروهی جام جهانی زیاد بوده و دلیل اصلی گسترده نشان دادن اشتباهات فاحش، بهره مندی مسابقات ازسیستم ها و دوربین‌های پیشرفته در این دوره از رقابتهاست، چرا که دراین بازیها بهره گیری از تمام زوایا توسط دوربین های فوق العاده پیشرفته سبب شده تا  کوچکترین اشتباهات نمایان شود.
محمدفنایی  افزود: داورها هم به مانند همه از دو چشم برخوردارند و تصمیماتشان در بعد زمان و لحظه‌ای صورت می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: داوری هر سه بازی ایران را اکثر فوتبال دوستان دیدند اشتباه فاحش مازیچ در بازی ایران مقابل آرژانتین در مورد نگرفتن پنالتی و قرار گرفتن مکرر در مسیر توپ این بازی را تحت الشعاع ضعف داوریش قرار داد تا خودش هم وداع تلخی با دور بعدی مسابقات داشته باشد. در مورد بازی نیجریه و بوسنی خیلی شاهد اشتباهات داوری نبودیم در بازی بوسنی داور اسپانیایی عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.
کارشناس داوری کشورمان بیان کرد: با توجه به کم شدن تعداد بازی ها در مرحلۀ یک شانزدهم، ازتعداد داورها هم کاسته می شود و می‌توان توقع داشت داورانی همچون مازیچ، ریدو زولی، رولاند ویلماز از دور بعدی حذف شوند و از داورانی که تیم‌هایشان از دور رقابتهاحذف شدند استفاده شود.
وی در خصوص انتخاب داوران جام جهانی هم بیان کرد: سهمیه‌ها از قبل برنامه ریزی می شود و ازقاره‌ی آسیا هم چهار کوبل داوری حضور پیدا کردن که دو داور شایسته ایران هم دراین کوبلها به عنوان داور چهارم و پنجم در بین داوران ذخیره قرار گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: داوری‌ها در مراحل بعدی جام از حساسیت بالایی برخورداراست و دقت، دید، انعطاف بدنی،  سرعت و زمان سنجی داوران را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *