اصفهانیان: عدالت در حق داور بحث برانگیز و ناعادل صربستانی اجرا شد

فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران

فریدون اصفهانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این داور با نادیده گرفتن صحنه پنالتی سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران را در این دوره از مسابقات جام جهانی و در یک دیدار حساس و اثرگذار تغییر داد.

وی با بیان اینکه اگر ˈمیلوراد مازیچˈ، درست سوت می زد و این اشتباه فاحش را مرتکب نمی شد شاید سرنوشت ایران در این مسابقات به کلی عوض می شد اظهار داشت: صحنه پنالتی کاملا محرز بود و این داور هرچند از قدرت دوندگی خوبی برخوردار بود ولی با عملکرد ضعیف و پراشتباه نشان داد که از تجربه لازم و کافی برای قضاوت در این دیدار بسیار حساس برخوردار نبود.

اصفهانیان افزود: اعتراض مسوولان فدراسیون فوتبال ایران به عملکرد ضعیف و پرانتقاد ˈمازیچˈ موجب شد تا فیفا این داور صرب را در دیدار بعدی به داور چهارم تنزل دهد.

وی یادآور شد: ملی پوشان کشورمان خوشحال از این بودند که عملکردشان در مقابل تیم قدر و توانمند آرژانتین، دل هموطنان خود را شاد و مسرور کرد و مطمئنا به خاطر سپاس و قدردانی از ملت سرافراز ایران اسلامی در مقابل تیم بوسنی باانگیزه تر ظاهر خواهند شد.

اصفهانیان بابیان اینکه اشتباه داوری چیزی از شایستگی های فوتبال ایران کم نکرد، افزود: این بازی باعث شد تا ایران در این دوره از رقابت های جام جهانی همچنان به عنوان یک تیم مدعی و توانمند باقی بماند.

اشتباه داور، انگیزه و روحیه بازیکنان تیم را متزلزل کرد و در واقع تیم ملی فوتبال آرژانتین با تکیه بر این اشتباه در مقابل تیم ایران به پیروزی دست یافت و ایرانیان شاد و مسرور را در لحظات پایانی مسابقه مات و مبهوت کرد.

وی گفت: این شکست آبرومندانه نه تنها چیزی از شایستگی ها و توانمندی های فوتبال کشورمان کم نکرد بلکه باعث شد، تیم های پرقدرت و پرآوازه ی جهان همچون آرژانتین، روی ورزش فوتبال ایران حساب ویژه ای باز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *