مرادی: داوری در جام جهانی قابل قبول بوده است

مسعود مرادی
مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: جام جهانی مهم‌ترین رقابت فوتبال دنیا به شمار می‌آید که هر 4 سال با حضور بهترین‌های جهان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: رقابت‌ها و مسابقات جام جهانی در کنار همه زیبایی‌ها و قشنگی‌هایی که دارد، تنها برای تماشا کردن و لذت بردن نیست و باید از آن برای پیشرفت فوتبال کشورمان استفاده کنیم.
این داور پیشکسوت افزود: بنابراین اگر بتوانیم از جام جهانی درس گرفته و آن را در فوتبال کشورمان اجرا کنیم، به طور قطع موفقیت‌های بسیار زیادی نصیب کشورمان می‌شود.
مرادی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه عملکرد داوران حاضر در جام جهانی تا این لحظه را چگونه ارزیابی کرده، گفت: کمیته داوران فیفا اعتقاد دارد که عملکرد داوران تا این لحظه مطلوب و مناسب بوده است.
وی ادامه داد: البته اشتباهاتی را نیز شاهد بودیم و حتی یک اشتباه داور ژاپنی در دیدار افتتاحیه، منجر به تغییر نتیجه شد، اما در مجموع عملکرد داوران حاضر در جام جهانی 2014 مطلوب بوده و این نشان‌دهنده رشد داوری در جهان است.
مرادی تاکید کرد: به طور قطع قضاوت‌هایی که تاکنون انجام شده، یک کلاس درس در سطح بسیار بالا برای داوران کشورمان به شمار می‌آید و باید با دقت نحوه سوت‌زدن داوران مطرح حال حاضر جهان را ارزیابی و از آنها در هنگام قضاوت‌های خود استفاده کنند.
وی افزود: یک نکته بسیار مهم دیگر در این زمینه، نحوه برخورد بازیکنان با داور است که ما در فوتبال ایران به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
ناظر کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان داشت: تصمیم داور قطعی و غیر قابل تغییر است و بازیکنان تیم‌های ملی قدرتمند جهان که جزو بازیکنان حرفه‌ای هستند، این موضوع را با تمام وجود درک کرده‌اند.
مرادی گفت: به همین دلیل شاهد هستیم که همه تیم‌ها به رأی داور احترام گذاشته و ما باید از این رفتار بازیکنان حرفه‌ای جهان درس بگیریم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل که با حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در حال برگزاری است، بتواند در پیشرفت فوتبال ایران نیز در همه حوزه‌ها به ویژه داوری، مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *