فغانی به‌عنوان داور وسط قضاوت نمی‌کند

سعید مظفری زاده 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داوری فوتبال را یک انسان انجام می‌دهد و اشتباهات داوری همه جای دنیا حتی در جام‌جهانی وجود دارد.

سعید مظفری‌زاده  اظهار داشت: در جام‌جهانی شاهد اشتباهات داوران هستیم. داوری همین است وچون یک کار انسانی است، اشتباه در آن وجود دارد و همه جای دنیا حتی در جام‌جهانی هم این اشتباهات رخ می‌دهد، اما وقتی در ایران می‌گوییم اشتباهات جزئی از داوری است، می‌گویند شعارهای کلیشه‌ای ندهید. جام‌جهانی بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان است و بهترین داوران جهان که چندین سال تحت آموزش بوده‌اند، چندین آفساید و اشتباهات دیگر را مرتکب شده‌اند که این اشتباهات جزئی از فوتبال است. با توجه به تمام این صحبت‌ها انتظار می‌رفت قضاوت‌ها در جام جهانی بهتر باشد، اما نبود خصوصا عملکرد کمک داوران که در دوره قبل خیلی بهتر بود، اما این دوره ضعیف‌تر عمل کرده‌اند.

وی افزود: در جام جهانی برزیل از تکنولوژی استفاده می‌شود و دیدید برای اولین بار تکنولوژی در داوری تاثیرگذار ظاهر شدیم و فیلم آن را هم دیدیم که چقدر مثبت بود. البته این تکنولوژی خیلی پر هزینه است و فیفا سرمایه‌گذاری زیادی کرده و یک اتاق مونیتورینگ دارد که سیگنال می‌دهد و داور روی ساعت خودش آن را دریافت می‌کند که خیلی می‌تواند کمک کند و اگر نبود داور دچار مشکل می‌شد. در جام جهانی یک گل هم می‌تواند تاثیرگذار باشد و وقتی بازی‌ها حساس می‌شود مثل بازی آلمان و انگلیس در دوره قبل، سرنوشت یک تیم عوض می‌شود.

مظفری‌زاده در پایان درباره حضور دور ممتاز کشورمان در برزیل گفت: علیرضا فغانی هر چند داور ذخیره بازی افتتاحیه بود و در بازی بلژیک و الجزایر هم داور چهارم است، اما قضاوت به عنوان داور وسط به او نمی‌رسد چون داوران وسط را جدا کرده‌اند. همین الان هم به فغانی قضاوت رسیده چون به عنوان داور چهارم حضور دارد و مسئولیت او مشخص است. آنچه اهمیت دارد اینکه فغانی یکی از 33 داور جام‌جهانی است و نقش او هم مشخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *