خسروی: اشتباهات داوران جام جهانی در ادامه بازی‌ها کمتر می‌شود

علی خسروی

طرح چند سال است فیفا برای اعزام تیم داوران از یک کشور برای یک بازی در بازی های جام جهانی تا الآن نتیجه نداده و فیفا باید این طرح را عوض کند.

خسروی در ادامه اظهار داشت: مسئولان کمیته داوران و دپارتمان فیفا داوران کشورهای خودشان را برای بازی های جام جهانی انتخاب می‌کنند. تورو کامیکاوا از ژاپن و دلاور از بحرین در کمیته داوران فیفا هستند. بر این اساس داوران ژاپنی و بحرینی هم در جام جهانی حضور دارند.

کارشناس داوری عنوان کرد: فیفا 33 داور از سه سال پیش در نظر گرفته بود و 2 سال پیش هم آنها را برای جام جهانی انتخاب کرد. کلاس های آموزشی از یک سال پیش برای 33 داور فیفا گذاشته بود اما باز هم داوران اشتباهات بچه‌گانه‌ای را در جام جهانی انجام دادند.

وی درباره عملکرد داور بازی مکزیک مقابل کامرون گفت: متاسفانه رولاند ویلمار داور بازی و گراویو کمک داور اول این بازی 2 گل صحیح تیم مکزیک را مردود اعلام کردند. یک گل مسلم تیم مکزیک آفساید و توپی که مکزیکی‌ها از طریق ضربه کرنر وارد دروازه کردند توسط داور مسابقه خطا اعلام شد. به نظر می‌رسد یک شخص فضایی یا مجازی خطا کرده که ما ندیدیم در بازی حضور داشت که داور آن را می‌دید.

خسروی در مورد عمکرد داور بازی اسپانیا مقابل هلند بیان کرد: به نظر می‌رسد پنالتی که برای اسپانیا گرفته شد نه سفید و نه سیاه بلکه خاکستری بود.

وی درباره اشتباهات زیاد داوران در چند روز اول بازیها جام جهانی تصریح کرد: این اشتباهات طبیعی است داوران در بازیهای ابتدایی در تورنمت‌های مختلف اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند و این به خاطر حساسیت است هر چه از زمان بازیها بگذرد اشتباهات داوری هم کمتر می‌شود.

**اسپری سفید وسیله اضافی برای داوران است

کارشناس داوری درخصوص استفاده از اسپری سفید رنگ برای تعیین خط ضربات ایستگاهی گفت: من زیاد با اسپری موافق نیستم به نظرم اسپری وسیله اضافه‌ای است و داوران برای حمل آن اذیت می‌شوند این تکنولوژی به داوران آسیب می‌رساند.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظرم داوران به جای استفاده از اسپری برای تعیین خط ضربات ایستگاهی باید سختگیری بیشتری نسبت به بازیکنان انجام دهند تا درست جاگیری کنند.

خسروی بیان کرد: دوران برای استفاده از اسپری مجبورند که چند بار جلوی دیوار بازیکنان خم شوند و برای کاراکتر داوران خوب نیست. استفاده از توپ هوشمند و شخصی شدن ورود توپ درون دروازه‌ تکنولوژی خوبی به حساب می‌آید.

خسروی درباره عملکرد فغانی به عنوان داور چهارم در بازی افتتاحیه بیان کرد: رفتار فغانی با اسکولاری خوب بود و وی تحت تاثیر جنگهای روانی اسکولاری قرار نگرفت همچنین تیپ فغانی نسبت به سه داور دیگر جالب‌تر بود.

خسروی اظهار داشت: روشن ایرماتوف روز یکشنبه بازی سوئیس اکوادور را سوت خواهد زد بازی آرژانتین – بوسنی هم یک داور السالوادور به نام آگیلار سوت می‌زند که در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی داور چهارم بود فغانی باید امیدوار باشد که در جام جهانی 2018 روسیه با عملکرد خودش می‌تواند به مانند آگیلار داور اصلی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *