عنایت: فغانی شانس قضاوت در جام جهانی را دارد

مسعود عنایترئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمیته داوران ما سه داور الیت را از فهرست خارج کرد و هیچ کمیته‌ای چنین کاری نمی‌کند.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس مسعود عنایت در مورد انتقاد علی کفاشیان از کمیته داوران به دلیل بی‌برنامگی، گفت:دو سال پیش کمیته داوران با دست خودش سه داور الیت ایران را کنار گذاشت. داورانی که با هزار زحمت الیت شده بودند و سه ناظر AFC آنها را تایید کرده بودند کنار گذاشته شدند و داوران جدیدی به این فهرست اضافه شدند که دو داور نتوانستند نمرات لازم را کسب کنند. بنیاد‌ی‌فر هم دو سال طول می‌کشد تا به سطح قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا برسد.

رئیس سابق کمیته داوران فوتبال تصریح کرد: من 5 سال رئیس کمیته داوران بودم و در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام که یک کمیته داوران خودش نام داوران الیتش را خط بزند اما کمیته داوران ما یدالله جهانبازی، سعید بخشی‌زاده و محسن قهرمانی را از فهرست الیت خارج کرد. قهرمانی برای داور چهارمی به مسابقات آسیایی اعزام می‌شد.

عنایت در مورد اینکه داوران ما چطور می‌توانند به سطح اول آسیا برگردد؛ گفت: نمی‌دانم می‌خواهند چه کنند اما همین امروز اگر داوری الیت شود به سه سال زمان نیاز دارد که بتواند در لیگ قهرمانان آسیا سوت بزند. در حال حاضر فقط برای فغانی ابلاغ داوری بین المللی می‌آید. کمیته داوران نام کمک‌داوران را در فهرست الیت اضافه کرده در صورتیکه اگر داوران الیت زیاد شوند به طور خودکار تعداد کمک داوران هم زیاد‌تر می‌شود.

وی در مورد حضور فغانی و کامرانی‌فر در جام جهانی برزیل به عنوان داور ذخیره، گفت: احتمال  قضاوت آنها در جام جهانی هست. فیفا از فغانی رضایت دارد او در سیمنا‌رها و کلا‌س‌های آموزشی فیفا حضوری فعال و موثر داشته است و به همین دلیل شانس قضاوت در جام جهانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *