اصفهانیان: باید فرهنگ‌سازی شود تا از داوران قدردانی به عمل آید

فریدون اصفهانیان رییس کمیته داورانرئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان تلاش خود را انجام می‌دهد اما حقوق داوران باید اضافه شود.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری تسنیم، فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در فصل گذشته گفت: در این زمینه کارشناسان باید نظر بدهند اما از نظر ما عملکرد داوران خوب بود. انتقادات در همه رشته‌ها وجود دارد. به عنوان مثال از مربیان و بازیکنان هم ایراد می‌گیرند اما مسئله این است که در مورد داوران باید فرهنگ‌سازی شود تا از آنها قدردانی به عمل آید.

رئیس کمیته داوران ادامه داد: داوران بدون هیچ چشمداشت و حق‌الزحمه‌ای کار می‌کنند ولی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. نباید چنین اتفاقاتی برای آنها بیفتد.

اصفهانیان در مورد اظهارات یدالله جهانبازی مبنی بر اینکه «میلیاردها تومان خرج اردوهای تیم ملی می‌شود اما به داوران که می‌رسند کفگیرشان به ته دیگ می‌خورد»، تصریح کرد: درست نیست چنین صحبت‌هایی را انجام دهیم. ما داور و قاضی میدان هستیم و باید پذیرفت که یک قاضی باید تامین شود اما می‌دانیم که فدراسیون فوتبال در تلاش است امکانات رفاهی و حق‌الزحمه داوران را افزایش دهد.

رئیس کمیته داوران درباره اینکه جهانبازی برخلاف وی مدعی بود علی کفاشیان نسبت به داوران بی‌خیال است، گفت: اصلا درست نیست که بگوییم کفاشیان و فدراسیون بی‌ خیال داوران هستند. همین امسال 50 درصد حق‌الزحمه داوران را برای قضاوت در لیگ‌های پایین و 30 درصد برای قضاوت در لیگ برتر افزایش دادیم.

اصفهانیان تاکید کرد: با توجه به اسپانسر‌هایی که فدراسیون جذب کرده، دستمزد داوران باید افزایش یابد چون در فوتبال ما جایگاه داوران اینجا نیست. وقتی این همه هزینه برای فوتبال می‌شود، چرا داوران نباید سهمی داشته باشند؟ داوران نیز مانند بازیکنان فوتبال به تغذیه، فیزیوتراپ و رفاه احتیاج دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چند داور از ایران برای تماشای مسابقات جام جهانی از سوی فدراسیون فوتبال اعزام خواهند شد، گفت: نمی‌دانم و ما لیست اسامی برخی از داوران را برای اعزام به این مسابقات به فدراسیون فوتبال تحویل داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *