اصفهانیان: دستمزد داوران باید افزایش پیدا کند

فریدون اصفهانیانرئیس کمیته داوران فدارسیون فوتبال گفت: اگر بر فرض به هر داور در لیگ برتر یک میلیون تومان دستمزد بدهند او با این پول چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس، فریدون اصفهانیان  در مورد انتخاب داور برتر فصل گذشته، گفت: فصل فوتبال روز گذشته تمام شده و باید در این مورد امتیازهای داوران را بررسی کنیم و به جمع‌بندی برسیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد جوانگرایی در داوری که در آسیا به مشکل خورد، گفت: قرار نیست که همیشه عده‌ای خاص نام‌شان در فهرست داوران بین المللی قرار داشته باشد. داوری که نامش در فهرست الیت قرار می‌گیرد باید حداکثر در مدت 4 سال بتواند خودش را نشان بدهد و بتواند بازی‌های مهمی را در آسیا سوت بزند. ما در بازی‌های داخلی هم جوانگرایی کرده‌ایم. پیش از این یک عده خاص بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس را سوت می‌زدند اما در فصل گذشته داوران جوانی دیدارهای این دو تیم را قضاوت کرده‌اند. ما چندین داور به لیگ برتر معرفی کرد‌ه‌ایم.

اصفهانیان در مورد اینکه انتظار دارد دستمزد داوران در فصل آینده چقدر افزایش پیدا کند، گفت: با توجه به امضا قرارداد مناسب تبلیغات محیطی که سازمان لیگ امضا کرده انتظار داریم که سطح دستمزد داوران هم افزایش پیدا کند. شما ببینید که داوران برای قضاوت در لیگ برتر باید از نظر آمادگی جسمانی در سطح خوبی قرار داشته باشد.  داور هزینه‌های فیزیوتراپی، دکتر تغذیه، روانشناس و …  دارد. بنابراین باید دستمزدی به او بدهیم که با فراغ بال قضاوت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر داوران برای یک بازی لیگ برتری 650 هزار تومان دریافتی دارند که 10 درصد از آن هم مالیات می‌دهند. اگر بر فرض داور برای هر مسابقه هم یک میلیون تومان دستمزد بگیرد در طول فصل اگر 20 بازی را قضاوت کند در یک فصل 20 میلیون تومان دستمزد می‌‌گیرد که با این پول چه کاری باید انجام بدهد؟ من نمی‌گویم که چقدر دستمزد برای داوران تعیین شود، بلکه هیات رئیسه فدراسیون در این مورد باید تصمیم‌گیری کند.

اصفهانیان با اشاره به برخی انتقادها از کمیته داوران در مورد کمک نکردن به داوران مصدوم گفت: قرار نیست هر اقدامی که کمیته داوران می‌کند در بوق و کرنا کند. بسیاری از تصمیم‌ها را رسانه‌ای نمی‌کنیم . مثلا ما در هیات رئیسه مصوب کردیم که به دو داوری که عمل جراحی کرده‌اند کمک مالی شود اما این مسایل را در رسانه‌ها نمی‌گوییم بهتر است که در این مورد برخی دوستان بدون اطلاع صحبت نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *