دانشگاه آزاد اسلامی سمنان میزبان بزرگان داوری فوتبال کشور

کلاس داوران لیگ برتر یازدهم

در این دوره آموزشی که به سرپرستی و نظارت کمیته داوران فوتبال کشور برگزار شد 60 داور و ناظر حاضر در مسابقات فصل آینده لیگ بر‌تر به مرور قوانین و مقررات فوتبال ساحلی و شبهات در تصمیم گیری‌ها پرداختند.

در مراسم افتتاحیه این کلاس که در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد، همت هادیان مدیر کل ورزش و جوانان استان، فریدون اصفهانیان و حسین عسگری رئیس کمیته و دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال، عباس آلبویه رئیس شورای شهر سمنان و دیگر مسئولان فوتبال استان حضور داشتند.

عباس طالب بیدختی رئیس هیات فوتبال استان سمنان در این مراسم گفت: از کمیته داوران فدراسیون فوتبال به خاطر توجه به داوران جوان در قضاوت‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم این سیاست در آینده نیز ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون نیز از هیات فوتبال استان سمنان قدردانی کرد و گفت: چند استان برای میزبانی این دوره اعلام آمادگی کرده بودند که ما با توجه به گزارش‌های رسیده و بررسی امکانات موجود سمنان را به عنوان میزبان انتخاب کردیم.

حسین عسکری از امکانات فراهم شده برای برگزاری دوره در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ابراز رضایت کرد و گفت: امکانات این واحد دانشگاهی امکانات مطلوب و درخور تحسینی است که این همکاری جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دپارتمان داوری نیز با اشاره به نوپا بودن رشته فوتبال ساحلی در کشور گفت: از آنجا که زمان زیادی از آغاز فعالیت فوتبال ساحلی در کشور نمی‌گذرد، کار‌شناسان و نیروهای لازم به عنوان فوتبالیست، مربی، داور و مدرس را در اختیار نداریم و باید هر چه سریع‌تر با برگزاری این کلاس‌ها و دوره‌ها کمبود‌ها را جبران و به نقطه مطلوب برسیم.

حسین عسکری اظهار کرد: اولین کلاس فوتبال ساحلی دو سال قبل و با حضور مدرسی از فیفا برگزار شد و این اولین دوره است که زیر نظر فدراسیون فوتبال کشور و با مدرسان ایرانی برگزار می‌شود.

به گفته عسکری، برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی سبب ارتقاء دانش داوران و انتقال دانش و آموزش‌های لازم به آنها شده و با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری در مسابقات و رقابت‌های ورزشی حاضر می‌شوند و قضاوت بهتری نیز ارائه خواهند کرد.

رئیس دپارتمان داوری کشورمان با بیان اینکه برگزاری نشست این چنینی در کشور بی‌سابقه است و داوران فوتبال ساحلی باید قدر این موقعیت‌ها را بدانند، پیشرفت داوری سمنان در سال‌های اخیر را چشمگیر دانست و گفت: استان سمنان در هیچ زمانی مثل الان داورانی در سطوح بالای کشوری نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: قضاوت خوب داوران سمنانی در لیگ بر‌تر و دسته یک کشور حاصل برنامه‌ریزی خوب و مناسب فدراسیون فوتبال و تلاش و پشتکار داوران است چون بیشترین آمادگی توسط خود داوران کسب می‌شود.

عسگری، با بیان اینکه داوری در این استان از فوتبال جلو‌تر است و این پیشرفت باید ادامه داشته باشد، داوری رو به پیشرفت و در سطوح بالای کشوری را یکی از امتیازات استان برشمرد و اظهار کرد: وقتی جوان سمنانی قضاوت آقای زرگر را در لیگ بر‌تر کشور می‌بیند انگیزه‌اش برای حضور در عرصه‌های کشوری و وارد شدن به فعالیت داوری زیاد می‌شود و همین انگیزه‌ها آینده ورزش این استان را درخشان می‌کند.

وی از مسوولان خواست تا با کمک به ورزش استان سمنان سرمایه‌گذاری مناسب و سودآوری در راستای تامین سلامت جامعه به ویژه نسل جوان داشته باشند.

رئیس شورای شهر سمنان نیز در حاشیه برگزاری این کلاس و در پاسخ به درخواست دست‌اندرکاران هیات فوتبال استان مبنی بر آماده‌سازی زمین فوتبال ساحلی شهرداری در پارک سیمرغ گفت: شهرداری سمنان سعی می‌کند برای حفظ آبرو و حمایت از تیم، نماینده استان در لیگ بر‌تر کشور این زمین را هرچه سریع‌تر آماده کند.

به گزارش آنا، این کلاس توجیهی به همت هیات فوتبال استان سمنان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، جمعیت هلال احمر استان و شرکت شیمیایی هف در محل سالن آمفی تئا‌تر دانشکده عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *