اصفهانیان: با برگزاری دوره های آموزشی اشتباهات داوری به حداقل می‌رسد

فریدون اصفهانیان

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران گفت: با توجه به اینکه بازی‌های لیگ در مقاطع برتر، دسته یک، دسته دوم و سوم، لیگ فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال و فوتسال بانوان به صورت مستمر و فشرده برگزار شد، داوران عملکرد خوبی داشته و معتقدم فصلی کم حاشیه را از لحاظ قضاوت داوران در مسابقات گوناگون پشت سرگذاشته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، رئیس و نایب رئیس دوم فدراسیون به دلیل عملکرد داوران از این کمیته تشکر کرده و ما قصد داریم تا با برگزاری دوره های آموزشی مدون، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که اشتباهات داوری به حداقل برسد. اشتباهات داوری جزئی از فوتبال دنیا است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستم اما با دوره های آموزشی و میدان دادن به جوانتر ها قصد داریم تا تجربه داوران را افزایش دهیم.

رئیس کمیته داوران ادامه داد: در فصل جدید از داوران جوانتر نیز استفاده خواهیم کرد تا بتوانند با کسب تجربه جایگزین داورانی شوند که از فوتبال خداحافظی کرده و یا به هر دلیلی دیگر قضاوت نمی کنند. بسیاری از داوران بزرگ ایران در این فصل امر قضاوت را کنار گذاشته و ما باید به فکر جایگزین این عزیزان باشیم. بر همین اساس با دوره های توجیهی پیشرفته ای که برگزار خواهیم کرد، بستر را برای جوانتر ها آماده کرده تا شاهد قضاوت خوبی از آنها در مسابقات لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم باشیم.

وی از برگزاری یک دوره توجیهی داوری فوتبال ساحلی در سمنان خبر داد و گفت: هفته آینده (6 تا 8 اردیبهشت ماه) یک دوره توجیهی داوری فوتبال ساحلی را به میزبانی سمنان برگزار می کنیم تا با شروع رقابت‌های لیگ برتر ساحلی، داوران  قضاوت های خود را در فصل گذشته ارزیابی کرده و با پی بردن به نقاط ضعف و رفع کردن آن، قضاوت بهتری در فصل آتی داشته باشند.

اصفهانیان در پایان گفت: با برگزاری دوره های آموزشی، علم به روز داوران را افزایش داده و امیدوار هستیم تا در فصل آتی در رشته های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال آقایان و بانوان شاهد قضاوت مطلوبی از داوران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *