اصفهانیان: نمی‌توان دستمزد داوران ایرانی را با کشورهای دیگر مقایسه کرد

فریدون اصفهانیان

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد انتقاد باشگاه پیکان از قضاوت‌ داور بازی رفت با سیاه جامگان در پلی‌آف، گفت: من نظر خاصی در مورد این انتقادها ندارم ولی معمولا وقتی تیمی نتیجه مطلوب نمی‌گیرد از داوری صحبت می‌کند. در این مورد هم بهتر است کارشناسان نظر بدهند. البته ما منکر اشتباهات داوری نیستیم. در طول فصل هم داوران اشتباه داشته‌اند و سعی کرده‌ایم با افزایش دانش داوری و افزایش روحیه داوران اشتباهات کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بزرگترین داوران جهان هم اشتباه می‌کنند در جام جهانی یا همین بازی بارسلونا داور اشتباه کرد و ممکن است بر اثر یک جاگیری اشتباه داور مرتکب اشتباه شود. ما انتقاد سازنده را می‌پذیریم اما اگر انتقاد مشکل‌ساز باشد باید با آن برخورد شود.

رئیس کمیته داوران فدارسیون فوتبال در مورد انتخاب داور برتر فصل و اینکه گفته می‌شود فغانی داور برتر خواهد بود، گفت: هنوز مشخص نیست باید بازی‌های پلی‌آف به پایان برسد و نمرات داوران را ارزیابی کنیم.

اصفهانیان در مورد اینکه فغانی با یک قضاوت در لیگ کویت به اندازه یک نیم فصل در لیگ ایران دستمزد گرفت، گفت: ما نباید کشورهای دیگر را با خودمان مقایسه کنیم. اگر داوری در خارج از کشور قضاوت می‌کند و دستمزد زیاد می‌گیرد این براساس توانایی آن کشور است.

اصفهانیان در مورد افزایش دستمزد داوران لیگ گفت: دستمزد داوران در لیگ برتر از نیم فصل افزایش پیدا کرد و داوران لیگ‌های پایین‌تر دستمزدشان از ابتدای فصل زیاد شد. تلاش می‌کنیم برای فصل آینده هم دستمزد این داوران افزایش پیدا کند.

وی در مورد اینکه کدام اشتباه کدام داور در لیگ برتر سیزدهم او را خیلی ناراحت کرد، گفت: ما منکر اشتباه داوران نیستیم اما تلاش خواهیم کرد که فصل آینده اشتباه‌های داوران کمتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *