فریدون اصفهانیان: برای داوران احترام قائلیم اما …

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید با وجود احترامی که برای داوران قائل است، این طور نیست که هر کسی هرگاه خواست از داوری کنار برود و دوباره به عرصه داوری بازگردد!

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ عملکرد داوران در فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: ما که در طول فصل درگیر کار بودیم و کارشناسان باید درباره‌ عملکرد داوران نظر بدهند اما در مجموع می‌توانم عملکرد داوران را در فصل گذشته مثبت ارزیابی کنم.

وی ادامه داد: فصل گذشته مشکلات زیادی داشتیم. ترکی، قهرمانی و بخشی‌زاده به دلایل مختلف نبودند و مظفری‌زاده هم خداحافظی کرد. فغانی هم بیشتر درگیر بازی‌های برون‌مرزی بود. با این حال از چند داور جوان استفاده کردیم و با معرفی آنها آینده‌ خوبی را متصور هستیم. از داوران جوان هم به دلیل عملکرد خوبشان تشکر می‌کنم.

اصفهانیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا حضور داوران جوان این نوید را می‌دهد که شاهد نسل جدیدی از داوران خوب باشیم، گفت: حتما سعی می‌کنیم از داوران جوانی که می‌توانند در فصل آینده قضاوت خوبی داشته باشند، استفاده کنیم. به استان‌ها هم گفته‌ایم که داوران نمونه خود را معرفی کنند. AFC نیز همین موضوع را مدنظر دارد.

رئیس کمیته داوران همچنین درباره‌ وضعیت محسن ترکی و داوران دیگری که در فصل سیزدهم حضور نداشتند یا در نیمه راه از کار کناره گرفتند، گفت: درباره‌ ترکی آن قدر حرف زده‌ایم که فکر نمی‌کنم دیگر نیاز باشد. برای داوران احترام قائلیم اما اینطور نیست که هر کسی هرگاه خواست از کار کنار بکشد و بازگردد. خیلی‌ها رفته‌اند ولی جایشان پر شده است. ما به دنبال جایگزین برای نفرات جدا شده هستیم.

وی افزود: درباره‌ قهرمانی کمیته داوران تصمیم می‌گیرد و خودش هنوز هیچ اظهارنظری نداشته است. بخشی‌زاده هم فصل قبل مصدوم بود و اگر برای فصل بعد آماده باشد او را خواهیم داشت. مظفری‌زاده هم که کلا خداحافظی کرد.

اصفهانیان بار دیگر با تاکید بر وضعیت محسن ترکی گفت: ترکی از نیم‌فصل داوری نکرده است. فوتبال ما حرفه‌ای است اما داوران ما حرفه‌ای نیستند. آنها هرگاه بخواهند می‌آیند و هرگاه بخواهند می‌روند! به هر حال کمیته داوران هنوز ترکی را حذف نکرده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره‌ عملکرد داوران لیگ دسته اول هم گفت: آنها هم خوب بودند و حتی چند نفرشان در لیگ برتر هم قضاوت کردند. برنامه داریم که از چند داور لیگ یکی در فصل بعدی لیگ برتر استفاده کنیم.

وی درباره‌ زمان برگزاری جلسه کمیته داوران در سال جدید و کلاس توجیهی و تست داوران در سال جدید گفت: پس از ماه مبارک رمضان و پیش از شروع فصل جدید این برنامه‌ها اجرا می‌شوند.

اما آیا کمیته داوران در سال جدید تغییراتی خواهد داشت؟ اصفهانیان در پاسخ به این سوال گفت: درباره‌ی تغییرات زیاد بحث نمی‌کنیم.

وی درباره‌ سرنوشت یک عضو بانوان که قرار بود به ترکیب کمیته داوران اضافه شود هم گفت: توافق اولیه را کرده بودیم و فرد مورد نظر را به هیات رئیسه فدراسیون معرفی کردیم اما نشد! خیلی هم مهم نیست ولی ما دوست داشتیم که یک عضو بانو هم داشته باشیم.

اصفهانیان درباره‌ عملکرد داوران لیگ بانوان هم اظهار کرد: داوری بانوان ناظران خوبی دارد اما اگر بشود برای آنها کلاس‌های توجیهی برگزار کنیم که به‌ روز باشند خیلی خوب می‌شود. همچنین با توجه به این که بانوان با حجاب کامل اسلامی بازی می‌کنند اگر شرایطی فراهم شود که در بازی‌ها از ناظران مرد هم استفاده کنیم، روی عملکرد داوران زن تاثیر زیادی خواهد داشت. البته این کار به کارشناسی زیادی نیاز دارد.

رئیس کمیته داوران در پایان درباره‌ عملکرد داوران لیگ فوتسال در سال 92 هم گفت: هر جایی ممکن است حاشیه داشته باشد و فوتسال هم از این قاعده مستثنی نیست. ما سعی کردیم در همه رده‌های سنی، فوتسال، فوتبال و فوتبال بانوان کلاس‌های مختلفی برگزار کنیم که داوران قضاوت‌های خوبی داشته باشند.فریدون اصفهانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *