قضاوت فغانی در لیگ کویت منطقی نبود

علی خسروی

به گزارش خبرنگار مهر، با درخواست فدراسیون فوتبال کویت، قرار است علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان برای قضاوت دیدار حساس القادیسه و الکویت در هفته بیست و چهارم لیگ کویت که روز شنبه برگزار می‌شود، به این کشور عربی سفر کند.

این اتفاق درحالی رخ داد که روز جمعه هفته پایانی لیگ برتر برگزار می‌شود و 7 دیدار از 8 مسابقه این هفته، از حساسیت بالایی برخوردار است. همچنین با توجه به خداحافظی سعید مظفری‌زاده و قضاوت نکردن محسن ترکی و محسن قهرمانی در لیگ، نیاز به استفاده از این داور بین‌المللی در دیدارهای این هفته وجود داشت.

علی خسروی در خصوص این تصمیم اظهار کرد: در شرایطی که در هفته پایانی لیگ 7 بازی بسیار مهم برگزار می‌شود، اعزام این داور برتر کشورمان به کویت منطقی نبود. فدراسیون فوتبال می‌توانست از کویتی‌ها درخواست کند این بازی حداقل یک روز عقب بی‌افتد تا فغانی پس از قضاوت دیدارهای هفته پایانی لیگ، برای داوری این بازی راهی کویت شود.

وی با ابراز تاسف از این تصمیم خاطرنشان کرد: فغانی عملکرد خوبی در بازی مهم فولاد و استقلال داشت و مسئولان کمیته داوران باید این داور را نگه می‌داشتند زیرا می‌توانست یکی از دیدارهای مهم این هفته را هم قضاوت کند.

کارشناس داوری کشورمان اضافه کرد: نسبت به این تصمیم احساس خطر می‌کنم زیرا قضاوت فغانی در مسابقه‌ای که یک ایرانی به نام جواد نکونام در یکی از دو تیم بازی می‌کند، هم می‌‎تواند مثبت و هم منفی باشد. حتی در کشورهای دیگری مانند ژاپن، قطر، لبنان و عربستان، از داورانی استفاده می‌کنند که با بازیکنان درون زمین هموطن نباشد. بطور مثال در کشور عربستان و برای دیدار حساس الاتحاد و الهلال از داور خارجی استفاده می‌شود اما داور از کشوری می‌آید که هموطنش در دو تیم نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: انتخاب فغانی برای قضاوت دیدار حساس القادیسه و الکویت کلا اشتباه بود و شاید به این داور لطمه بزند. امیدوارم این تصمیم بحث برانگیز نشده و مشکلاتی را برای این داور ارزنده کشورمان که خود را برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل آماده می‌کند، ایجاد نکند.

خسروی همچنین گفت: نمی‌دانم چرا در هفته گذشته لیگ برتر از موعود بنیادی‌فر و حسن اکرمی استفاده نشد و نمی‌دانم هدف از این اقدام چه بود. اگر هدف‌مان استفاده مناسب از سرمایه‌های داوری و زمینه‌سازی برای پیشرفت آنها است، امیدوارم در هفته پایانی به این دو داور قضاوت داده شود، خصوصا بنیادی‌فر که در آستانه قرار گرفتن در فهرست داوران الیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *