مظفری: وظایف 2 کمیته داوری با هم جابه‌جا شده است

سعید مظفری زاده

سعید مظفری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد داوری در سال 92 گفت: عملکرد داوری در لیگ 13 تا هفته 20 چندان جالب نبود اما در نیم‌فصل اخیر شاهد رشد داوری شدیم این نشان‌دهنده ضعف در مدیریت و ضعف در عملکرد مسئولان است.

مظفری بیان کرد: کمیته داوران تاکنون هیچ‌ برنامه‌ای در خصوص آموزش و پشتوانه‌سازی داوری نداشته است. طبق دستور فیفا کمیته داوران باید کارهای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را انجام دهد اما در کشور ما کمیته داوران کارهای اجرایی را انجام می‌دهد.

کارشناس داوی فوتبال در ادامه تصریح کرد: حضور کامرانی فر و فقانی به عنوان نماینده داوران ایرانی در جام جهانی 2014 را به ایشان تبریک می‌گویم. در کشور ما تاکنون هر داور به جایی رسیده است از عملکرد شخصی و توانایی‌هایش بوده است و کمیته و دپارتمان داوری هیچ اقدامی برای آن‌ها انجام نداده‌اند.

وی اظهار کرد: داوران ما با این بی‌برنامگی کمیته داوران توانستند قضاوت خوبی داشته باشند و این خود قدرت آنها‌ را می‌رساند اما در همه جای دنیا داوران در شروع کار خود ابتدا در بازی‌های سبک قضاوت می‌کنند و پس از کسب تجربه وارد لیگ برتر می‌شوند. اما در ایران به دلیل نبود داوران ملی و بی‌برنامگی کمیته برای بازی‌های مهم و حساس داوران جوان را به میدان می‌فرستند که این کار موجب می‌شود تا گاها شاهد اشتباهات داوری در بازی‌ها باشیم.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام مشکلات کمیته داوران حل شود و با برنامه‌‌ریزی درست داوران جوان را تربیت کنند تا هر روز شاهد رشد قضاوت داوران ایرانی چه در سطح مسابقات داخلی و چه در سطح بین‌المللی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *