قانون جدید در رقابت‌های جام جهانی 2014

آرم فیفا , لوگو فیفارئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: در دستورالعمل فیفا آمده که در دقیقه ۳۰ و ۷۰ باید داور به عنوان زمان نوشیدن آب، بازی را متوقف کند.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر احمد هاشمیان گفت: بر اساس قوانین در رقابت‌های جام جهانی 2014 داور مسابقه و مسئولان کمیته‌ پزشکی فیفا شرایط آب و هوایی محل برگزاری بازی را بررسی خواهند کرد و در صورتی که هوا مرطوب باشد به بازیکنان این اجازه خواهد داده شد که بین هر نیمه زمانی را به نوشیدن آب اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در خصوص آشامیدن آب در بین بازی، بر اساس مطالعات در مرکز پزشکی فیفا، مشخص شده در شرایط آب و هوای گرم بازیکنان برای حفظ سلامتی و سطح عملکردشان، باید آب از دست رفته بدن را جبران کنند بر همین اساس در دستورالعمل فیفا آمده که در نیمه اول در دقیقه 30 و در نیمه دوم در دقیقه 70  باید داور به عنوان زمان نوشیدن آب، بازی را متوقف کند و بازیکنان ملزم هستند که از آب استفاده کنند تا در اثر گرما دچار آسیب نشوند.

هاشمیان عنوان کرد: این مطالعات در جهت ارتقای سطح عملکرد حرفه ای ورزشکاران در مرکز تحقیقات و ارزیابی پزشکی فیفا به شکل گسترده ای در حال انجام است که به کشورهای مختلف این مسئله اعلام شده و کشورها بر مبنای شرایط جغرافیایی خود از این موضوع می توانند استفاده کنند. بر همین اساس طبق اعلام فیفا، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال شرایط تیم های حاضر در جنوب کشور که در مسابقات مختلف حضور دارند را بررسی می کند و با توجه به اینکه در شرایط زمانی بالا ورزش می کنند این بحث را مورد مطالعه قرار داده و با جمع بندی شرایط موجود، موضوع را به کمیته داوران اعلام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *