سعید می‌گفت چرا باید تماشاچیان به ما پول نشان دهند؟!

دکتر پرویز سیار کارشناس داوری فوتبال کشورمان این روزها دوران نقاهت خود را سپری می‌کند. خودش می‌گوید ویروسی ناشناخته به جانش افتاده که باعث شده بیش از 40 الی 50 نوع آزمایش‌های مختلف انجام دهد و حالا هم در خانه بستری است. با سیار درخصوص خداحافظی مظفری‌زاده، بازی دربی و همچنین محکومیت محسن قهرمانی هم‌صحبت شدیم. این گفت‌وگو را بخوانید:
خبر دارید سعید مظفری‌زاده از دنیای داوری کناره‌گیری کرد؟
بله، او یک هفته قبل برای خداحافظی با من مشورت کرده بود.

یعنی شما می‌دانستید که مظفری‌زاده می‌خواهد از داوری برود؟ آیا سعی کردید رأی او را برگردانید؟
می‌دانستم و مفصل با هم صحبت کرده بودیم. نشستی با هم داشتیم و در خصوص تمامی جوانب با هم بحث کردیم. در نهایت هم او تصمیم خود را عملی کرد.

حرف مظفری‌زاده چه بود؟
او می‌گفت دیگر جامعه فوتبال کوچک‌ترین ارزشی برای داوری قائل نمی‌شود و داوری در بدترین شرایط خود قرار دارد. او می‌گفت با کوچک‌ترین اشتباه، تماشاگران به ما پول نشان می‌دهند و آن قدر کار داوری بی‌ارزش شده که دیگر ماندن جایز نیست.

صحبت‌های عابدینی علیه مظفری‌زاده هم تأثیری در رفتن او داشت؟
عابدینی حرف‌هایی زد که بی‌اساس بود. مظفری‌زاده انسان باشخصیتی است و یک مهندس برجسته است. امضای او ساختمان‌هایی است که در بهترین نقاط تهران سر به فلک کشیده است. چرا عابدینی باید به او تهمت بزند؟ وقتی هم که عابدینی نمی‌تواند ادعایش را ثابت کند، می‌گوید منظور من این بود که مظفری‌زاده امربر است! واقعاً این ادعا خنده‌دار است.

شما عملکرد مظفری‌زاده را در دربی چطور دیدید؟
چون من دوست صمیمی او هستم صلاح نیست درباره بد بودن عملکرد او حرف بزنم یا بخواهم از او تعریف کنم.

درباره پرونده محسن قهرمانی صحبت می‌کنید؟
سال‌ها قبل وقتی من درباره سیبی گندیده در سبد سیب‌های سالم داوری حرف زدم و حتی در تلویزیون اسم بردم، کارم به دادگاه کشید و 4 سال تمام شرایط بدی برایم رقم خورد. قاضی به من می‌گفت در تلویزیون اتهام زده‌ای و اگر نتوانی ثابت کنی، 3 الی 4 سال زندان در انتظار توست و روز آخر من دکتر دادکان را هم به دادگاه بردم و قاضی با شنیدن صحبت‌های این مرد بزرگ و بسیاری از ادله مرا تبرئه کرد، وگرنه سر از زندان درمی‌آوردم. من درباره مسائل اخیر داوری قبلاً در خبرورزشی حرف‌هایم را زده‌ام و انتقادهایم را درباره برخی از داوران انجام داده‌ام.

رابطه شما با داوران جوان چطور است؟
من 40 سال در داوری بوده‌ام که 8 سال آن در آلمان گذشت. من مرتباً با داوران جوان جلسه می‌گذارم و در جمعی دوستانه نکات فنی جدید داوری را که به صورت مجله داوری همیشه از آلمان به دستم می‌رسد، به داوران جوان انتقال می‌دهم. خوشحالم که در چنین محیط سالمی ارتباط خوبی با داوران دارم.

یک پاسخ

  1. ما واسه فدراسیون فوتبال و اقای کفاسیان متاسفم.عدم وجود دیدگاه حرفه ای از سوی مدیران سطوح بالای کشور باعث این اتفاق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *