عسگری: از خداحافظی مظفری زاده شوکه شدیم

حسین عسگری رئیس کمیته دپارتمان داوری فوتبال در  گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: من در پایان بازی دیروز هم خوشحال و هم ناراحت بودم خوشحال از اینکه بازی پر حاشیه دربی بدون  مشکلات داوری تمام شد و ناراحت از اینکه داور با تجربه و توانایمان تصمیم به خداحافظی از دنیای داوری گرفت.

عسگری در ادامه اظهار داشت:  به هر حال مظفری زاده در مورد خداحافظی‌اش از دنیای داوری به ما چیزی نگفته بود به خاطر همین بعد از بازی  از تصمیمش مبنی بر خداحافظی شوکه شدیم.

وی تصریح کرد: داور‌ها با اختیار خودشان می‌آیند و می‌روند بر اساس قانون داور‌ها می‌توانند تا 45 سالگی قضاوت و هر موقع که خواستند از دنیای داوری خداحافظی کنند.

عسگری عنوان کرد: به طور حتم مظفری زاده برنامه مهم‌تری دارد که تصمیم گرفته داوری را کنار بگذارد تا به کار‌هایش برسد بر این اساس جامعه داوری به امثال مظفری زاده نیاز دارد اما وی تصمیم قطعی گرفته که از دنیای داوری خداحافظی کند.

عسگری

رئیس کمیته دپارتمان  تصریح کرد: مظفری زاده چراغ خاموش خداحافظی کرد اما ما تصمیم داریم که از این داور به خاطر خد‌ماتش طی مراسمی تقدیر و تشکر کنیم.

عسگری بیان کرد: ما  دوست داریم که مظفری زاده  به داوری برگردد اما اختیار دار این داور نیستیم به هر حال اگر مظفری زاده بخواهد می‌تواند دوباره به داوری باز گردد.

عسگری درباره مهلت شش ماه مظفری زاده برای قضاوت کردن گفت: مظفری زاده 40 سالش است وتا پنج سال دیگر می‌توانست داوری کند. به هر حال وی در سال 2014 هم در لیست داوران بین المللی قرار گرفت و تا چهارسال دیگر می‌توانست قضاوت کند.

وی بیان کرد: شغل داوری آماتور است. بر این اساس داور با اختیارخودش می‌اید و بعد ازمدتی از داوری خداحافظی می کند. هر داوری تعهداتی به خانواده‌اش دارد. بر این اساس مظفری زاده فعالیت‌های دیگرش را مهمتر از داوری دانست و خداحافظی کرد.

وی عنوان کرد: یک داور استرالیایی که در دو جام جهانی سوت زده بومد در سن 38 سالگی تصمیم  گرفت که از داوری خداحافظی کد. این داور هم به خاطر خانواده‌اش تصمیم به خداحافظی گرفت.

رئیس کمیته دپارتمان درباره عملکرد داور بازی دربی 78 گفت: دربی سرخابی‌ها یک بازی معمولی نیست و از هفته‌های قبل در مورد داوری این دیدار صحبتهای مختلف صورت می‌گیرد.

به هر حال مظفری زاده از پس بازی های دربی بر‌آمد و قضاوت خوبی در این بازی داشت. اشتباهاتی که نتیجه بازی دربی را تحت تأثیر قراردهد دراین بازی وجود نداشت.

وی اظهار داشت: داوری بازی دربی در حد استاندارد بود به هرحال مظفری زاده به یکباره تصمیم گرفت که از داوری خداحافظی کند و با قضاوت کم اشتباهش در دربی سابقه درخشانی ازخود به جا گذاشت.

عسگری در پایان خاطر نشان کرد: محسن ترکی به علت گرفتاریش ازقضاوت دور شد. همچنین این داور قرار است بعد زا دو، سه هفته دیگر تستش در AFC  را بدهد و بعد از قبول شدن در این تست از وی استفاده می‌کنیم.

گفتنی است، سعید مظفری زاده داور فوتبال کشورمان بعد از پایان بازی دربی 78 از  دنیای داوری خداحافظی کرد.

8 پاسخ

  1. یکی نیست بگه اگر شما خودتون رو بزرگ خانواده داوری بدونید
    باید طوری رفتار کنید داوران به عنوان بچه های این خانواده حرف دلشان را به شما بزنند

    متاسفانه کمیته و دپارتمان داوری مدتی است با کارها و تصمیمات مختلفش بسیاری از داوران را بی انگیزه و فراری کرده اند

    حالا کی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد واقعا” جای سوال دارد…؟

  2. یکی از کارهای کمیته داوران که بدون کارشناسی انجام شد:

    جابجایی و تغییرات یک باره و گسترده در معذفی لیست داوران بین المللی بود

    این کار کاملا” غیر حرفه ای و آماتور بود

    البته شاید در دراز مدت این طرح پاسخ دهد ولی در حال حاضر ضربه بزرگی به داوری کشور میزند

  3. کنارهگیری سه مهره اصلی داوری کشور کارت زردی است برای مسئولان داوری فوتبال کشور

    ولی متأسفانه همه بمانند کپک سر خودشون رو کردند زیر برف و میگن همه این افراد بخاطر مشکل شخصی از داوری کنار رفتند

    تا کی میخواهیم خودمان ، خودمان را گول بزنیم

  4. به نظر در این موارد اصلا کمیته داوران پاسخگو نباشد.

  5. من با احترام به همه داوران اعلام می کنم که کمیته سعی داشت آقای عنایت را جابجا کند
    و پشت میزش بنشیند و موفق هم شدند لکن کار آقای عنایت هر چه بود به نفع داوری هم بود و مثل آقای اصفهانیان نیامد یکی یکی فراریشان دهد آقای اصفهانیان سر حرف آقای ترکی ،میخواست شورای شهر زنجان را تحریک کند بر علیه اش شکایت کنند ولی تا دید این وصله ها به آدم پاکی مثل ترکی نمی چسبد و خودش خراب خواهد شد نتوانست همین آقای عسگری مگر همان آقای عسگری زمان آقای غیاثی نیست که ارباب رعیتی با داوران صحبت میکرد و…..به نظر من سر بی کلاه سر داوران زحمتکش کشورمان است و بس . کمیته انضباطی وآقای کفاشیان و …. بهتر میدانند چه بلایی سر فوتبال و داوری کشورما می آورند.

  6. با سلام.
    من دو بار به شما ایمیل دادم اما جوابی نگرفتم.لطفا اگر ممکن هست من رو یه راهنمایی بکنید.برای اینکه یکنفر بخواد داور فوتبال بشه از کجا باید شروع کنه،و به کدوم قسمت از فدراسیون باید مراجعه کنه و پیشنیازها چیست(تحصیلات،زبان و…).ممنون میشم جواب بدید.

  7. دوست عزیز در انجمن داوران ایران عضو شده و پاسخ خودتون رو دریافت کنید.
    http://www.forum.davaran.ir
    امیدوارم جواب خودتون رو پیدا کنید.
    از تاخیر پیش امده عذرخواهی میکنم.

  8. من خواستم همون دیشب عضو بشم اما هنوز که هنوزه شماره تأیید برام اس ام اس نشده.چون انجمن هم بر پایه آی پی کاربری درست شده نمیتونم دوباره عضو بشم و لنگ شماره عضویت هستم.آقا تورو خدا اگه میشه یکی راهنمایی کنه.برای من یک روز هم یک روز هست که دارم از دست میدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *