ترکی: بیزارم از اینکه به داوری فکر کنم، چه برسد درباره اش حرف بزنم

محسن ترکی داور فوتبال , mohsen torki

محسن ترکی از سال 2003 وارد لیست داوران بین المللی ایران شد. این داور مشهدی عمده شهرت خود را به خاطر 5 بار قضاوت دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس دارد. البته ترکی چند ماه است که به دلیل شرایط موجود در داوری و فوتبال از یکسو و عدم حمایت لازم از سوی نهادهای مربوطه فدراسیون فوتبال با مسببان و اتهام زنندگان به داوران از سوی دیگر، تصمیم گرفته قید قضاوت و حضور در میادین فوتبال را بزند.
با تمام این اوصاف به بهانه داربی 78 و قضاوت پنجگانه ترکی در این دیدار حساس، خبرنگار “شبکه ایران” با او تماس گرفت تا سوالاتی درخصوص تجربیاتش از قضاوت داربی بپرسد. محسن ترکی که جزو داوران برجسته و باتجربه ایران محسوب می شود، با عذرخواهی زیاد تاکید کرد که به هیچ عنوان قصد مصاحبه ندارد.
او وقتی با اصرار خبرنگار شبکه ایران مواجه شد و اینکه حداقل دلیل سکوتی که مدت هاست اختیار کرده را بگوید، چنین واکنش نشان داد: اصلا دوست ندارم درباره داوری حرف بزنم. باور کنید بیزارم از اینکه به داوری و مسائل آن فکر کنم چه برسد به اینکه بخواهم مصاحبه ای انجام دهم و در این باره حرف هم بزنم. اصلا دوست ندارم به یاد بیاورم که کدام داربی ها را قضاوت کرده ام و باور کنید نمی دانم در کدام داربی ها، داور بودم! فقط یادم است اولین داربی که سوت زدم، داربی بعد را هم به من دادند. پس از وقفه ای مجددا دو بار متوالی داور داربی شدم و با وقفه ای دیگر برای بار پنجم به عنوان قاضی این دیدار انتخاب شدم.
به گزارش شبکه ایران، محسن ترکی پس از اینکه 14 سال داورهای خارجی داربی را قضاوت کردند، اولین داور ایرانی بود که این تابو را شکست. پیش از آن یکبار در لیگ آزادگان مهدی اخوان این شانس نصیبش شد که حساس ترین و بزرگ ترین بازی فوتبال ایران را قضاوت کند.

4 پاسخ

  1. مایه تاسف است که فدراسیون فوتبال این چنین سرمایه های داوری را از دست می دهدچرا که برای هر یک از آنها زحمات زیاد کشیده شده بود خداحافظی ها ،دلخوریها ،عدم حمایتهای ملی و بین المللی از داوران کشور فعال و پیشکسوت در سایه سوء مدیریت کمیته و فدراسیون واقعا داوری و فوتبال را چندین سال به عقب برده و خواهد برد ونباید جامعه ورزشی از کنار آن بی تفاوت بگذرد .

  2. دوستان عزیزم محسن و سعید از اینکه مجالی ندادند تا در جایگاه شما قرار بگیرم امروز خیلی مسرورم چون خدا دوستم دارد . متاسفم که جامعه فوتبال درهای گرانبهایی چون شما را از دست میدهد. در همین جا نیز به جامعه فوتبال وخصوصا داوری واژه پر مفهوم و خلاصه تسلیت را با کمال تواضع عرض می نمایم

  3. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی داوران کشور الاخصوص سرور ارجمندم جناب آقای محسن ترکی عزیز
    شما یکی از افتخارات داوری کشور هستید و خواهید ماند امیدوارم در تمامی مراحل زندگی موفق و موید باشید و همیشه ما داوران جوان را از تجربیات بالای خود در داوری محروم نفرمایید

  4. استاد همیشه در دل ما هستی چه قضاوت کنی چه نکنی . تو اسطوره ی داوری کشور هستی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *