اصفهانیان: 4 داور گزینه برای قضاوت در شهرآورد جمعه داریم

فریدون اصفهانیان

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید که حرف دایی درباره این‌که کمیته داوران کدام داور را برای بازی‌های پرسپولیس نگذارد، مثل این است که کمیته داوران از دایی بخواهد یک بازیکن خاص را به میدان نفرستد!
پس از آن‌که علی دایی در نشست خبری بعد از دیدار تیمش با فولاد گفت که از کمیته داوران خواسته بود که جهانبازی را برای قضاوت بازی‌های تیمش نگذارد، فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به حرف‌های دایی اظهار کرد: اصلا چنین چیزی در فوتبال حرفه‌ای وجود ندارد که یک مربی بگوید کدام داور را برای بازی‌های تیمش بگذارند یا نگذارند!

وی افزود: حرف دایی مثل این است که ما به او بگوییم فلان بازیکنش را بازی ندهد! البته باشگاه پرسپولیس هم نامه‌ای مبنی بر این‌که نمی‌خواهد جهانبازی برایشان قضاوت کند به کمیته داوران نداد ولی اگر چنین نامه‌ای هم می‌بود فرقی نمی‌کرد.

اصفهانیان ادامه داد: وقتی می‌گوییم باید فرهنگ‌سازی شود یعنی که بهتر است از کشورهای همجوار یا برخی از باشگاه‌های داخلی خودمان الگو بگیریم. چطور است که برخی از باشگاه‌ها بدون سر و صدا کارشان را می‌کنند و اگر اعتراضی هم داشته باشند به صورت مکتوب به کمیته انضباط یا داوران ارایه می‌دهند؟ چرا اتفاقات حاشیه‌ای فقط از سوی چند باشگاه خاص صورت می‌گیرد؟

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان این‌که محال است که کمیته داوران به خاطر این‌گونه حرف‌ها برنامه چینش داوران را تغییر دهد، گفت: در تیم پرسپولیس هم کادر فنی نظرهای مختلفی دارند ولی حرف آخر را دایی می‌زند.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ایم که فدراسیون باید شکایت‌هایی را که از داوران می‌شود پیگیری کند. چطور تشویق‌ها سریع صورت می‌گیرد اما محرومیت‌ها طول می‌کشد؟ همین رای محسن قهرمانی قرار بود زودتر اعلام شود اما تا حالا طول کشیده است. به ما گفتند که تا پایان روز شنبه جمع بندی نهایی انجام و رای تا دوشنبه اعلام می‌شود.

اصفهانیان درباره‌ی داور داربی هم گفت: چهار گزینه برای شهرآورد داریم که در حال بررسی‌اش هستیم. شاید داور داربی این بار کسی باشد که تا کنون در داربی قضاوت نکرده است.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین درباره اظهارنظر برخی از مردم درباره‌ی این‌که داور داربی خارجی باشد، گفت: اصلا چنین چیزی نمی‌شود. در گذشته یک بار از مسوولان کمیته داوران AFC پرسیدیم که چرا به داوران ایران کمتر بها می‌دهند، یکی از آنها گفت که وقتی خودتان رای داربی داور خارجی می‌آورید ما چه کار کنیم؟

وی در ادامه با لحنی اعتراض‌گونه گفت: در برخی از بازی‌های ما انگار قشون‌کشی شده است! یک مربی می‌خواهد یقه آن یکی را پاره کند و این مربی می‌خواهد آن دیگری را بزند. در اروپا وقتی بازی تمام می‌شود مربیان فارغ از نتیجه و عملکرد داور با هم دست می‌دهند اما این‌جا کسی چنین کاری را سراغ دارد؟

اصفهانیان در پایان گفت: نباید با برخی مسائل کوتاه بیاییم. هرکسی مشکلی دارد باید با آن برخورد شود. هم‌چنین امیدوارم داوران ما در ادامه بازی‌ها قضاوت خوب و بی‌نقصی داشته باشند. ما هم تلاش می‌کنیم که از داورانی استفاده کنیم که تجربه و لیاقت بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *