مسعود مرادی: حضور فغانی در جام جهانی باعث سربلندی جامعه داوری ایران است

مسعود مرادیعضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به تعویق صدور رای محسن قهرمانی گفت: طولانی شدن این پرونده داوران را تحت فشار قرار داده و با این وضعیت آینده داوری چندان روشن نیست.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا،مسعود مرادی  در واکنش به تصمیم کمیته انضباطی برای به تعویق انداختن صدور رای پرونده محسن قهرمانی تا هفته آینده اظهار کرد: این مسئله خارج از حیطه وظایف کمیته داوران است اما موضع من در کمیته داوران همیشه این بوده است که باید رای این پرونده سریع‌تر صادر شود. زمان بردن این مسئله شبهات زیادی برای داوری ایجاد کرده و هم داوران را زیر سوال برده است.

او ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم که اگر کسی تخلفی کرده و مدرکی علیه او هست، سریع‌تر رای لازم را صادر کنند و اگر مدرکی دال بر تخلف نیست سریع تبرئه نشود. نمی‌دانم برای چه این مسئله این قدر زمان برده است. اکنون هم داوران بلاتکلیف هستند و جامعه به همه آن‌ها بد نگاه می‌کند.

مرادی همچنین گفت:‌ طولانی شدن بررسی پرونده قهرمانی به جایی رسیده که اگر او تبرئه شود هم حرف و حدیث ایجاد می‌کند. به هر حال این مسئله فرسایشی شده و برای اهالی جامعه داوری مشکل درست کرده است.

داور بین‌المللی اسبق فوتبال ایران درباره وضعیت سعید مظفری‌زاده و اتهام‌هایی که امیر عابدینی به او وارد کرده است نیز گفت: در جریان این مسئله نیستم اما می‌دانم که روند قانونی‌اش را طی می‌کند. ما به عنوان کمیته داوران وظیفه داریم از داوران حمایت کنیم.

مرادی افزود: نه قهرمانی، مظفری‌زاده و ترکی بلکه همه داوران، سرمایه‌های ما هستند و اگر قرار باشد به این راحتی آن‌ها را تخطئه کنیم و با این حرف‌ها آن‌ها را تحت فشار بگذاریم، سرمایه‌هایمان را از دست می‌دهیم. معتقدم که فدراسیون باید وارد عمل شود. نباید طوری شود که هر کس نتیجه نمی‌گیرد به داوران تهمت بزند.

او ادامه داد: داوران قشر زحمت‌کشی هستند که در فوتبال کار می‌کنند. اگر فردی تخلفی کرده و علیه‌اش مدرک هست باید با او برخورد شود. ما این مسئله را می‌پذیریم اما تهمت زدن کار ما را به جایی می‌رساند که در آینده به مشکل برمی‌خوریم.

مرادی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا کمیته داوران این امکان را دارد که هر هفته برای داوران کلاس‌های آموزشی تشکیل دهد، گفت: مشکل داوری ما فنی نیست بلکه شخصیتی است. متاسفانه در فوتبال ما هر سال یک سوژه برای تخریب پیدا می‌شود. پارسال بحث تبانی مربیان مطرح شد و امسال داوران. سال بعد هم ممکن است سوژه دیگری پیدا شود. داوران زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هستند. فدراسیون باید با متخلف به شدت برخورد کند و در برابر هجمه‌های بی‌اساس از داوران حمایت کند. جایگاه داوران باید حفظ شود. این برخوردهای تحقیرآمیز و اهانت‌آمیز و تهمت زدن‌ها روی مسائل روحی – روانی و عملکرد فنی داوران تاثیر منفی می‌گذارد.

این عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به جایگاه علیرضا فغانی در جامعه داوران بین‌المللی آسیا گفت: نه به عنوان عضو کمیته داوران بلکه به عنوان یک داور معتقدم که فغانی شایستگی فنی لازم را برای رفتن به جام جهانی دارد. ما در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم و یک تیم داوری کامل از ایران این بخت را دارند که در آن حضور پیدا کنند. نباید با این بحث‌های حاشیه‌ای و حرف و حدیث‌ها این فرصت را از بین ببریم.

او در پایان گفت: حضور فغانی در جام جهانی باعث سربلندی جامعه داوری ایران و خارج شدن آن از زیر فشارهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *