غیاثی: فغانی درست قضاوت کرد، سایر داوران اشتباه می‌کنند

سید رضا غیاثی
سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در دیدار استقلال و ملوان گفت: قضاوت فغانی هیچ مشکلی نداشت و او خیلی خوب سوت زد. داوری که نامزد قضاوت در جام‌ جهانی است و آخرین کلاس‌های قوانین داوری را پشت سر گذاشته قانونی قضاوت می‌کند.

وی ادامه داد: طبق قانون هر بازیکنی که با گفتار یا کردار خود به تصمیمات داوری اعتراض کند باید کارت زرد بگیرد و فغانی این قانون را به درستی اجرا کرد اما سایر داوران ما اشتباه می‌کنند که بازیکن کنار گوش آنها اعتراض می‌کند و آنها خودشان را به نشنیدن می‌زنند.

غیاثی تصریح کرد: جلال رافخایی مهاجم ملوان وقتی داور به او کارت زرد اول را نشان داد باز هم به داور اعتراض کرد و فغانی مجبور شد کارت زرد دوم را به او بدهد که این عمل کاملا قانونی بود. حنیف عمران‌زاده بازیکن استقلال هم که دو گل هم برای تیمش زد وقتی خطایش اعلام شد با دست به سر خود زد و به این ترتیب به تصمیمات داور اعتراض کرد که فغانی به او هم به درستی کارت زرد نشان داد زیرا او با کردارش در کار داوری دخالت کرد. پس ایراد از فغانی نیست بلکه کار داوران دیگر ایراد دارد که به اعتراض بازیکنان توجهی نمی‌کنند.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اما سرمربی ملوان معتقد است هر وقت این داور را می‌بیند یک ماه بدشانسی می‌آورد، گفت: اسکوچیچ باید به دل خودش رجوع کند و بداند که مشکلش از کجاست. او بهتر است که بازیکن خودش را توجیه کند که در کار داوری دخالت نکند. هرچند اسکوچیچ می‌خواهد بگوید فغانی برای آنها بدیمن است اما اینگونه نیست و او بهتر است که قوانین و مقررات را به بازیکنانش گوشزد کند. بارها گفته‌ایم که بهتر است باشگاه‌ها یک کارشناس داوری پیش از فصل به کار گیرند تا قوانین را برای بازیکنانشان توضیح دهد.

وی افزود: من می‌خواهم بدانم آیا بازیکنان ما خود را بالاتر از بازیکنان شاغل در لیگ‌های معتبر اروپایی می‌دانند؟ زیرا بازیکنان بزرگ دنیا به تصمیمات داور اعتراض نمی‌کنند حتی اگر داور اشتباه کرده باشد اما متاسفانه بازیکنان ما عادت کرده‌اند مدام به داوری اعتراض کنند و در کار داور دخالت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *