مسعود مرادی: داوران ایرانی توانایی قضاوت دیدارهای حساس جهانی را دارند

مسعود مرادی
مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال ایران فارغ از مشکلات و حواشی بسیاری که دارد، از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خوبی سود می‌برد که یک از آنها جامعه داوری است.

وی تصریح کرد: در فوتبال ایران داوران زحمت‌کش، پرتلاش و با تجربه و کارآمدی حضور دارند که مشکلات و کاستی‌ها را به جان خریده و با کمترین امکانات و دستمزد قضاوت می‌کنند.

این داور پیشکسوت با اشاره به برگزاری لیگ حرفه‌ای فوتبال در کشورمان گفت: با وجود همه نارسایی‌ها و نواقص و کاستی‌ها فوتبال ایران در آسیا دارای اعتبار و جایگاه خوبی است و حضور در جام جهانی نیز به طور قطع منجر به توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی پرطرفدار در کشورمان خواهد شد.

مرادی متذکر شد: در کنار قابلیت‌های مربیان و بازیکنان فوتبال ایران، داوری ما نیز پتانسیل و ظرفیت بالایی داشته و بارها ثابت شده است که داوران ایرانی توانایی حضور و قضاوت دیدارهای حساس و مهم از جمله جام جهانی را دارند.

وی با اشاره به استفاه از داوران خارجی در دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: سال‌ها برای شهرآورد پایتخت از داوران خارجی استفاده می‌شود و هزاران دلار برای یک قضاوت به آنها می‌دادیم.

مرادی ادامه داد: همان زمان تاکید داشتم که داوران ما از عهده قضاوت این بازی به خوبی بر می‌آیند و در سال‌های اخیر که داور خارجی برای بازی استقلال و پرسپولیس به ایران دعوت نمی‌شود، این ادعا اثابت شد.

وی همچنین به حضور محمد فنایی در فینال رقابت‌های جام جهانی فوتبال و همچنین قضاوت خوب علیرضا فغانی در رقابت‌‌های جام باشگاه‌های جهان که به تازگی برگزار شد، گفت: به طور قطع داوران ایرانی هنوز جایگاه واقعی خود را در فوتبال ایران و جهان پیدا نکرده و آنها می‌توانند در جام جهانی 2014 برزیل نیز حضور داشته باشند.

این داور پیشکسوت افزود: فرایند دعوت از داوران برای حضور در رقابت‌های مهمی چون جام جهانی یک فرایند پیچیده و چند مرحله‌ای است و اکنون آنهایی که بخت حضور و قضاوت در این رقابت‌های بسیار مهم بین‌المللی را دارند، شناخته شده‌اند.

مرادی بیان داشت: در این میان علیرضا فغانی نیز در جام‌ جهانی حضور دارد و امیدوارم این شانس را داشته باشد تا در کنار بهترین‌های داوری فوتبال جهان، از اعتبار داوری ایران دفاع کند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع ایران نیز می‌تواند یک نماینده در میان داوران جام جهانی 2014 برزیل داشته باشد و اگر فغانی در این رقابت‌های حساس حضور داشته باشد، عملکرد خوب و قابل قبولی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *