فغانی:اخراج رونالدینیو کار سختی نبود

علیرضا فغانی در خصوص عملکرد داوری کشورمان در مسابقات قاره‌های جهان به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شکر در این مسابقات عملکرد خوبی داشتیم. همچنین قضاوت خوبی را پشت سر گذاشتیم و همین که قضاوت بازی رده بندی به ما رسید نشان‌دهنده این مسئله بود که از عملکرد داوری ما راضی بودند.
داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا فکر می‌کردید چنین قضاوتی را به نمایش بگذارید یا نه، افزود: البته فکر نمی‌کردیم تا این حد از قضاوت ما راضی باشند ولی با کمک خداوند توانستیم مراحل موفقیت را پشت سر بگذاریم.
فغانی با اشاره به سطح مسابقات و قضاوت در این تورنمنت تصریح کرد: قهرمان قاره‌ها در این مسابقات حضور داشت و این کار قضاوت را برای ما سخت کرده بود. سطح این مسابقات بسیار بالا بود قهرمان قاره‌ها از فوتبال زیبایی برخوردار بودند ولی فوتبال اروپا 2 کلاس از همه قاره‌ها بالاتر بود. فراموش نکنید در این مسابقات در یک بازی دو تیم تا دقیقه 87 مساوی بودند اما به یکباره در دقیقه 91 دو گل در بازی رد و بدل شد و این نشان‌دهنده سطح بالای رقابت‌ها است.
وی در خصوص اخراج رونالدینیو در بازی اتلتیکو مینیرو برزیل با راجاکازابلانکا مغرب گفت: رونالدینیو در این بازی مرتکب خطا شد و بنابراین اخراج وی از زمین بازی با کارت قرمز کار سختی نبود و پس از اخراج این بازیکن بزرگ اصلا حرف یا مشکلی پیش نیامد. رونالدینیو هیچ فرقی با سایر بازیکنان دیگر ندارد و قانون به درستی در مورد وی اجرا شد.
فغانی در خصوص استفاده از تکنولوژی جدید در داوری اظهار داشت:خوب بود البته اسپریا ESprya به صورت آزمایشی در این تورنمنت اجرا شده بود ولی قرار است به طور رسمی در جام جهانی از این تکنولوژی استفاده شود در کل این تکنولوژی به داور کمک می‌کرد تا کمتر خطا داشته باشد.
وی با توجه به شانس قضاوت داوران ایرانی در جام جهانی نیز عنوان کرد: البته با این داوری‌ها شانس ما برای قضاوت در برزیل افزایش یافته است ولی باید از داور بحرینی و استرالیایی نیز غافل نشد زیرا این داوران نیز در سطح آسیا قضاوت می‌کنند.
فغانی با اشاره به مشکلات اخیر داوری در کشورمان نیز تاکید کرد: هیچ گاه مشکلات داوری کشورمان حل نمی‌شود زیرا این مشکلات در ایران ریشه‌ای است و تا این مسائل و مشکلات ریشه‌کن نشود، داوری کشورمان در مسیر آرامش قرار نمی‌گیرد.
داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که با حمایت همه جانبه از تیم داوری، بتوانیم در برزیل نیز حضور پیدا کنیم و برای کشورمان به نوعی افتخارآفرینی کنیم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *