اصفهانیان: شانس تیم داوری ایرانی برای حضور در جام جهانی بالاست

فریدون اصفهانیان
فریدون اصفهانیان ازافزایش سهیمه تیم‌های داوری آسیایی در جام جهانی 2014 برزیل خبر داد در این باره گفت: خوشبختانه تیم داوری ایرانی حاضر در رقابت های جام باشگاه‌های جهان عملکرد بسیار خوبی در بازی اول داشته و در بازی که قضاوت کرده‌اند، نمره بالایی گرفته‌اند و حتی شانس قضاوت در دیدار رده بندی و یا فینال را هم دارند.

رئیس کمیته داوران ادامه داد: تیم‌های داوری از کشورهای ایران، ژاپن، استرالیا، بحرین، عربستان، ازبکستان و امارات کاندیدای جام جهانی هستند که خوشبختانه فیفا سهمیه آسیا را از چهار داور به پنج داور رسانده و داور اماراتی به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو کنار رفته و به این ترتیب در حال حاضر شش تیم داوری باقی مانده‌اند که از بین آنها پنج تیم داوری به جام جهانی می‌روند که چهار تیم در رقابت‌های جام جهانی قضاوت می‌کنند و یک تیم ذخیره آنها هم در برزیل حضور خواهد داشت. در واقع علی حمد اماراتی قرار بود در جام جهانی نوجوانان امارات قضاوت کند اما زانویش ر ا عمل کرد و به این مسابقات نرسید و در جام باشگاه‌های جهان هم نتوانست خودش را برساند و دپارتمان داوران به دستور فیفا 10 آذر از تیم داوری ایرانی تست گرفت تا به جام باشگاه‌های جهان اعزام شوند.

اصفهانیان در پایان گفت: حضور یک تیم داوری ایرانی در جام جهانی افتخار بزرگی برای جامعه داوری ایران است و هرگز تیم داوری ایرانی در جام‌های جهانی قضاوت نکرده‌اند. البته کمک داوران وداورانی هم بوده‌اند که به صورت انفرادی در جام جهانی قضاوت کرده‌اند اما حضور یک تیم داوری از ایران در جام جهانی مطمئنا برای جامعه داوری فوتبال ایران، افتخار بزرگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *