کفاشیان: شاید یک یا نیم درصد داورها متخلف باشند!

ایام شدیداً به کام کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال خوش است. تیم‌ملی فوتبال ساحلی نیز روز گذشته با وجود شکست مقابل اوکراین به مرحله دوم رقابت‌های جام‌جهانی‌ رسید و کفاشیان پس از این صعود، درباره مسائل مختلف فوتبال با فارس حرف می‌زند.
مزد زحمات چندین ساله را گرفتیم. فوتبال ساحلی سال گذشته دو بار در آسیا اول شد، یک بار در مسابقات انتخابی جام‌ جهانی‌ و بار دیگر در بازی‌های آسیایی. بازیکنان بسیار زحمت‌ کشیده بودند و حق‌شان بود. بسیار خوشحال هستیم که توانستیم از این گروه سخت صعود کنیم. هم‌اکنون در فوتسال هم مسابقات جام​جهانی‌ کوچک را داریم که در گروه سختی قرار داریم. به‌ هر‌ حال تیم‌ها باید از این شرایط دشوار عبور کنند. فکر می‌کنم بازیکنان در بازی‌های‌ آینده انگیزه بهتری داشته و بهتر کار کنند.
با وجود اینکه مربی تیم فوتبال ساحلی ما برزیلی است و گفتند که او را رد کنیم ولی این کار را انجام ندادیم و او را حفظ کردیم. اوکتاویو مربی خوبی است. همچنین این نتیجه ثمره برگزاری مسابقات لیگ و برگزاری بازی‌ها در شهرستان‌هاست. برخی جاها که زمین ساحلی ندارد مانند یزد، بازیکنان خوبی حضور دارند اما شهرهایی هم مثل کیش بوده‌اند که حمایت لازم را انجام ندادند، البته قشم در این زمینه اقدامات خوبی انجام داد.
پس از اینکه عرب‌ها از واژه جعلی استفاده کردند ما به اسناد و مدارک خود روی آوردیم. غیر از ما که در فدراسیون این کار را کردیم سایر ارگان‌ها، مردم و تمام افراد اسناد و مدارک را ارائه کردند. آنها هم وقتی اسناد و مدارک درست باشد به آن عمل می‌کنند. فدراسیون در این زمینه سهم کوچکی داشته است و سایر افراد از جمله رسانه‌ها و مردم سهم زیادی در این زمینه داشتند. همه متحد بودیم و این امر شکل گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم.
زمانی که سپ بلاتر به ایران بیاید با آنها بیشتر درباره خلیج فارس صحبت می‌کنیم.
ما با چند گزینه برای بازی دوستانه صحبت کردیم اما خود کروش هم اعتقادی ندارد که هم‌اکنون اعلام کنیم. کروش می‌خواهد تیم و نوع بازی را مشخص کند. باید خودش بیاید و ببینیم چه تدابیری در این زمینه در نظر گرفته است.
ما نامه‌ای از خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده‌ایم که فعالیت‌های ورزشی را آزاد کرده و این مسائل تحریم نیست. این خود قدم خوبی است. این موضوع مربوط به 7، 8 روز پیش است. خزانه‌داری آمریکا یک نامه 3، 4 برگی داده است و از واشنگتن اعلام کرده ارائه خدمات ویژه به منظور حمایت از فعالیت‌های ورزشی و تبادل مسائل ورزشی بین ایران و آمریکا و مجوز واردات و صادرات خدمات ورزشی بین آمریکا و سایر کشورها را آزاد کرده است. این مسائل شامل بازی‌های دوستانه، حمایت‌های مالی از بازیکنان و داوران و مسائل آموزشی است. این نشان می‌دهد که مشکلی وجود ندارد. نامه‌نگاری‌های خوبی انجام شده و این موضوع نشان می‌دهد که آنها قدم اول را برداشته‌اند. همچنین بحث یک میلیون دلاری که بلوکه شده است مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته آنها این پول را مشروط اعلام کردند اما ما این موضوع را در مسائل آموزشی انجام داده‌ایم.
درباره مسائلی که پس از بازی سپاهان و پرسپولیس به وجود آمده باید بگویم هر جامعه‌ای ممکن است خطاهایی انجام دهد، البته این مسائل اندک است. مگر می‌شود داوری که چندین سال فعالیت کرده به صورت ناپاک تا این مرحله رسیده باشد؟ شک نکنید که جامعه داوری پاک است؛ داورانی که در لیگ ‌برتر سوت می‌زنند برگزیده جامعه داوری ما هستند. حالا امکان دارد داوری هم اشتباه کند. شاید یک درصد یا نیم درصد افراد متخلف هم در این جامعه باشند. در همه جای دنیا آدم‌های متخلف وجود دارند. باید افراد متخلف را شناسایی کنیم و کم‌کم آنها را حذف کنیم. داوران زحمت زیادی می‌کشند و با حداقل امکانات فعالیت می‌کنند. اگر بگوییم آنها ناپاک هستند، بی‌انصافی است.
امیدوارم استقلال به فینال و قهرمانی برسد. آنها با روحیه‌ای که بازیکنان دارند می‌توانند نتیجه خوبی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *