عسگری: داوران ایرانی شانس قضاوت در جام جهانی برزیل را دارند

حسین عسگری

حسین عسگری در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: انتخاب داورها برای قضاوت در جام جهانی به خصوص در منطقه آسیا به عملکرد و توانایی داوران از یک سال گذشته تا زمان برگزاری رقابت‌ها بستگی دارد. با توجه به اینکه فغانی در رقابت‌های مقدماتی و نهایی جام جهانی جوانان در ترکیه قضاوت داشته و عملکردش مثبت بوده است، می‌تواند یکی از داوران قضاوت‌کننده در جام جهانی 2014 باشد.
وی در ادامه افزود: سهمیه‌ای که فیفا برای قاره‌ها در نظر می‌گیرد 3 داور و یک داور ذخیره بوده اما با توجه به اتفاقاتی که در کمیته داوران فیفا رخ داده و اینکه 5 عضو کمیته داوران فیفا از آسیا هستند فکر می‌کنم شرایط تغییر کرده و این به نفع داوری در آسیا است. ضمن اینکه عملکرد و توانایی تیم‌های داوری آسیا در سال 2010 خیلی خوب بوده و با صحبت‌هایی که با اعضای کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم، قرار است مسئولان AFC پیگیری کنند و سهیمه داوران آسیا در جام جهانی بیشتر شود.
رئیس دپارتمان کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: درخواستی که از سوی AFC به کمیته داوران فیفا ارسال شده حضور 4 داور و یک داور ذخیره در جام جهانی است و منتظر پاسخ کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال هستند. اگر در جلسه نهایی سهمیه پیشنهادی AFC قطعی شود بی‌شک تیم داوری ایران متشکل از فغانی، سخندان و کامرانی‌فر شانس بالایی برای قضاوت در رقابت‌های جام جهانی خواهند داشت.
عسگری درباره حضور تیم داوری ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به میزبانی مراکش گفت: روز یکشنبه 10 آذرماه از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما اعلام شد که طبق آخرین رکوردهای جدید فیفا از فغانی، سخندان و کامرانی‌فر تست بگیریم. پس از طرح این موضوع بلافاصله مراحل تست انجام و خوشبختانه تیم داوری ایران کاملاً آماده بود. ما آمادگی داوران ایرانی را به مسئولان مربوطه اعلام کردیم و آنها با توجه به تست‌هایی که از فغانی، سخندان و کامرانی‌فر گرفته شده بود، از آنها دعوت کردند در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به میزبانی مراکش قضاوت کنند.
وی در خاتمه یادآور شد: پیش از ایران قرار بود داور اماراتی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور یابد که با توجه به مصدومیتی که از ناحیه زانو برای او به وجود آمده بود، از تیم داوری ایران تست گرفته و در نهایت در رقابت‌ها استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *