فغانی : شاید سهمیه تیم های داوری آسیا در جام جهانی برزیل بیشتر شود

علیرضا فغانی

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با فارس در مورد انتخاب تیم داوری متشکل از او، حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان برای قضاوت در جام باشگاه‌های جهان گفت: با توجه به تعداد کم بازی‌ها در این رقابت‌ها از 6 تیم داوری از قاره‌های مختلف دعوت کرده بودند که از قاره آسیا هم تیم داوری اماراتی انتخاب شده بود اما از آنجا که به علت مصدومیت علی حمد داور وسط این گروه اماراتی در هیچ تورنمنتی در سال 2013 شرکت نکرده بودند، باز هم نتوانستند در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته باشند. چرا که کمک داوران این گروه اماراتی تست‌های فیفا را قبول شده بودند اما داور وسط به دلیل مصدومیت نتوانست در این تست‌ها شرکت کند تا اینکه هفته گذشته به ما اطلاع دادند که اگر این تیم داوری نتواند خودش را به این رقابت‌ها برساند ما به عنوان نماینده قاره آسیا به جام باشگاه‌های جهان می‌رویم. خوشبختانه یکشنبه صبح هم تست‌های لازم را در ورزشگاه دستگردی، پاس کردیم و موفق شدیم به عنوان نماینده داوری قاره آسیا به مراکش دعوت شویم.
وی ادامه داد: باید این نکته را اعلام کنم که برای جام باشگاه های جهان ما را در نظر نگرفتند و به دلیل مصدومیت تیم داوری اماراتی و همچنین لطفی که داشتند از ما خواسته شد تا در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته باشیم.
داور بین‌المللی کشورمان در خصوص اینکه حضور در این رقابت‌ها چقدر می‌تواند شانس تیم داوری کشورمان برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل را افزایش دهد، ادامه داد: فکر نمی‌کنم شرایط زیاد فرق کرده باشد. نه می‌توان گفت شرایط مثبت است و نه می‌توان گفت منفی است. ما در هر بازی و در هر تورنمنتی که حضور داشته باشیم سعی می‌کنیم عملکرد خوبی ارائه دهیم تا در کارنامه داوری ما تاثیر داشته باشد. فردا هم به مراکش می‌رویم و تا چهارشنبه هفته بعد در تست‌های مختلف آنجا شرکت می‌کنیم.
وی افزود: چه قضاوت داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید تمرینات ماهیانه‌ای را که فیفا برای ما در نظر گرفته، انجام دهیم و نتایج آن را گزارش کنیم. خوشبختانه تاکنون تست‌ها را به خوبی انجام داده‌ایم.
فغانی در پایان درباره شانس تیم داوری ایران برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل افزود: شانس همه تیم‌های داوری یکسان است و همه تا اینجا عملکرد خوبی داشتند. باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه تیم‌های داوری برای برزیل انتخاب می‌شوند. البته خبر خوبی که من شنیده‌ایم این است که قرار است تعداد سهمیه تیم داوری آسیا را از سه تیم اصلی و یک تیم ذخیره به 4 تیم اصلی و یک تیم ذخیره افزایش دهند.

2 پاسخ

  1. برای دوست خوبم علیرضا فغانی آرزوی موفقیت دارم.

  2. امیدوارم داوران ما با اقتدار نشان دهند شایسته قضاوت در جام جهانی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *