عسگری: شرایط اصلا مناسب نیست

حسین عسگری

حسین عسگری در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: داوران باید شهامت و اعتماد به نفس داشته باشند تا در زمین مسابقه به خوبی قضاوت کنند، وقتی چنین امری وجود نداشته باشد چگونه می‌خواهند قضاوت خوبی داشته باشند این مسائل روی قضاوت آنها تأثیر می‌گذارد.

وی درباره علت تغییر داور دیدار تیم‌های پرسپولیس و راه‌آهن تصریح کرد: من در جریان این موضوع نیستم و باید از کمیته داوران این موضوع را بپرسید.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص وظیفه دپارتمان یادآور شد: یکی از کارهای ما گزینش داوران است، ما مشاوره نمی‌دهیم این مسئله بحث دیگری است اگر از من نظر بخواهند در این زمینه عمل خواهیم کرد. کارهای مختلفی انجام می‌دهیم از جمله چینش داوری یا یکی دیگر از موارد این است که برای چند سال آینده داورانی را تربیت می‌کنیم تا با رفتن برخی داوران به مشکل برنخوریم و نگویند که داور نداریم.

عسگری در مورد اینکه برخی داوران گفته‌اند با این شرایط می‌روند تأکید کرد: نمی‌دانم این داستان‌ها از کجا می‌آید، چه کسی گفته است؟ ترکی این مسئله را گفته؟ کجا اعلام کرده است، داستان‌هایی است که شما درست می‌کنید. اگر داستان هم درست می‌کنید به گونه‌ای بسازید که واقعیت داشته باشد. چرا می‌گویید چندین داور؟ وقتی اسم چندین داور را می‌آورید حداقل باید 3 داور را نام ببرید، یک نفر با چند نفر خیلی فرق می‌کند.

وی افزود: محسن ترکی که شما می‌گویید این مسئله را عنوان کرده است یک داور است مگر امکان ندارد یک داور از لحاظ روحی و روانی به مشکل بربخورد و بگوید فعلا یکی دو هفته یا یک ماه یا چند ماه به علت نامناسب بودن وضعیت روحی و روانی آماده قضاوت نیستم، داور نمی‌تواند این موضوع را بگوید؟ او باید بیاید و با آن شرایط قضاوت کند که بعد در زمین سوت‌های نامعمول بزند؟

رئیس دپارتمان داوری درباره وضعیت محسن قهرمانی گفت: من مرجع رسیدگی به این موضوع نیستم اما این برخوردهایی که با یک داور صورت می‌گیرد باید اصولی‌تر باشد. جایگاه داور باید حفظ شود. کسی در مسائل قضایی جرأت نمی‌کند دخالت کند، مسئله قاضی خیلی فرق می‌کند، حرمت او باید حفظ شود بر اساس یک ادعا نمی‌توان حکم تعلیق او را اعلام کرد. برای جایگاه داوری خوب نیست چنین مسائلی عنوان شود و این موارد به داوران دیگر لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: داوران تمرکز خود را از دست می‌دهند و زمانی که جسارت و اعتماد به نفس نداشته باشند نمی‌توانند تصمیمات خوبی در زمین بگیرند. داور در هر لحظه شدیدترین تصمیمات را علیه تیم خواهد گرفت، اگر اعتماد به نفس نداشته باشد نمی‌تواند چنین کاری کند.

عسگری در مورد اینکه آیا قهرمانی روز گذشته برای حلالیت به فدراسیون فوتبال رفته بود، تصریح کرد: بحث حلالیت نبوده، کمیته رسیدگی به تخلفات قهرمانی را دعوت کرد تا جلسه‌ای با آنها برگزار کند، من در جلسه نبودم و اطلاعی از این موضوع ندارم. وضعیت قهرمانی یا هر کس دیگری که چنین اتفاقاتی برایش بیفتد خوب نیست، خود من هم ‌اکنون زمانی که از خانه خارج می‌شوم با مشکل روبرو می‌شوم، تهدید نمی‌شوم اما با تمسخر با من برخورد می‌شود، مردم می‌گویند این چه وضع داوری است. در هر حال با چنین شرایطی نمی‌شود کار کرد، داوران چگونه می‌خواهند جرأت پیدا کنند آنها از خود گذشتگی می‌کنند و قضاوت می‌کنند. شرایط بدی است و باید همه کمک کنیم. در کارهای حساس تمرکز بسیار مهم است.

یک پاسخ

  1. این آشی است که خودتان آنرا پختیدوشرایط را سخت کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *