نصیر زاده: داوری مانند گل بنفشه نیست

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری

نصیرزاده درباره مشکلات معیشتی داوران اظهار داشت: داوری مجموعه‌ای است که خوب درک نمی‌شود، هر قضاوتی 500 تومان است که 50 تومان مالیات کم می‌شود. فرض کنید بهترین داور 20 باز را سوت بزند که 9 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد، 3 تا 4 میلیون آن در مسافرت خرج می‌شود بنابراین خالص دریافتی 6 میلیون تومان است که این از پول آب معدنی یک باشگاه کمتر است.

کارشناس مسائل حقوقی ورزش با اشاره به اینکه دیه یک بازیکن 120 میلیون تومان است اما 2 میلیارد می‌گیرد، تصریح کرد: این به معنای تبرئه برخی مسائل نیست بلکه توجه به داوری است، برخی داوران به خاطر علاقه قضاوت می‌کنند و آنهایی که در خارج از کشور قضاوت داشتند به دلایلی پولشان بلوکه می‌شود، اگر برخی‌ها می‌گویند داوری نمی‌کنیم به خاطر این است که می‌خواهند به آنها توجه شود. فدراسیون فوتبال باید توجه زیادی به داوری داشته باشد که چیدمان کردن هم بسیار مهم است. اشکان خورشیدی که یک داور بین‌المللی است در طول 10 هفته گذشته یک سوت زده است، باید هجوم از مجموعه داوری برداشته شود چرا که آنها وضعیت مالی خوبی ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که ورود کمیسیون اصل 90 را به مسائل چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: در قانون اساسی ورود مجلس در تمامی رشته‌ها وجود دارد و غیرقانونی نیست، اشکالی ندارد به شرطی که کمک کنند و در همه حوزه‌ها وارد شوند.

نصیرزاده در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود حدود یک سال است به داوران پولی داده نشده، گفت: دقیقا در جریان نیستم، امیدوارم صحت نداشته باشد. فدراسیون فوتبال هم مجبور بود اعتبارات را از جای دیگر بگیرد البته اخیراً با وزارت ورزش تعامل خوبی داشته است.

* داوری مانند گل بنفشه نیست که زود رشد کند

کارشناس مسائل ورزش درباره سطح داوری و اینکه آیا پدیده‌ای در داوران داشته‌اید، عنوان کرد: نظارت رسانه‌ها، دانش‌ مردم و ریزبینی‌ها زیاد شده، باید چیدمان درون فدراسیون فوتبال هم درست باشد. داوری مانند گل بنفشه نیست که زود رشد کند، داور را تا به مسابقه پخش زنده نفرستیم نمی‌توانیم درباره‌اش صحبت کنیم. ما حالا با خیلی‌ از سرمایه‌هایی که داریم مشکل پیدا کرده‌ایم.

نصیرزاده درباره اینکه فکر می‌کنید فغانی و سخندان برای رقابت‌های جام جهانی برزیل اعزام شوند، گفت: آنها با رقبایشان شانسی برابر دارند، فغانی زبان می‌داند و رشد خوبی داشته است.

وی در پایان درباره حذف نام خلیج فارس اظهار داشت: با همکاری فدراسیون فوتبال و وزارت خارجه مکاتبات زیادی با فیفا شده، صحبت‌های زیادی هم با دبیر کل جهانی صورت گرفته امیدوارم نتیجه بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *