اصفهانیان: دوست نداریم امثال ترکی از داوری کنار بروند

فریدون اصفهانیان درباره‌ی وضعیت محسن ترکی و امتناع او از قضاوت در لیگ برتر  در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: داوری که در استان خود فعال نباشد نمی‌تواند در کشور قضاوت کند و به همین نسبت قضاوت کردن در دیدارهای بین‌المللی نیازمند فعالیت در مسابقات داخلی کشور است.

وی در ادامه با تکذیب خبر احتمال حذف محسن ترکی از فهرست داوران بین‌المللی گفت: چنین مساله‌ای نیست. من قبلا هم گفته‌ام که حضور داور در بازی‌های بین‌المللی نیازمند آن است که داور در داخل کشور فعال باشد. شاید برخی از این حرف من اشتباه برداشته کرده باشند و فکر کنند که قرار است ترکی از فهرست بین‌المللی حذف شود.

اصفهانیان هم‌چنین درباره‌ی علت امتناع ترکی از قضاوت در لیگ برتر گفت: پیش از این با ترکی صحبت کرده بودم که او علت قضاوت نکردنش را عدم تمرکز اعلام کرده بود. بعد از آن‌که از خارج آمد برایش بازی گذاشتیم اما بعد از آن نتوانستیم او را پیدا کنیم. حتی با رییس کمیته داوران استان خراسان هم صحبت کردیم که او هم نتوانست ترکی را پیدا کند! در نهایت هم مجبور شدیم داور بازی استقلال و فولاد را تغییر دهیم.

پس از امتناع ترکی از قضاوت در دیدار استقلال و فولاد. حسین زرگر این بازی را قضاوت خواهد کرد.

رییس کمیته داوران در ادامه گلایه‌ای هم از داوران داشت: داوری که نمی‌خواهد در لیگ قضاوت کند. باید دلیل آن را کتبا به کمیته داوران اعلام کند، نه این‌که در رسانه‌ها منتشر کند. فوتبال صاحب دارد. داوران ما حرفه‌ای نیستند. یعنی داوری شغل اصلی‌شان نیست.

داوران ما همه کارهای دیگری دارند و داوری را به عنوان علاقه انجام می‌دهند. مثل این‌که یک معلم یا پزشک به خاطر علاقه‌اش به هنر نقاشی بپردازد.

وی ادامه داد: دوست نداریم داورانی مثل ترکی از قضاوت کنار بروند. از سوی دیگر داوران جوان ما هم خوب کار می‌کنند و کم‌کم باید آنها را جایگزین نسل قبلی کنیم.

اصفهانیان در ادامه گفت: امیدوارم کسانی که دست به دست هم داده‌اند تا فساد را در فوتبال حل کنند. باید هرچه سریع‌تر به این مساله رسیدگی کنند. باید زودتر داوران را از بلاتکلیی خارج کنند. اگر کسی در جامعه‌ی داوران مشکلی دارد با او برخوردکنند و اگر کسی بدون دلیل به داوران اتهام می‌زند و نمی‌تواند ثابت کند باید با او برخورد شود.

رییس کمیته داوران در ادامه گفت: متاسفانه این روزها همه کارشناس شده‌اند و هر روز یک چیز می‌گویند. یک روز یک مدیر و روز دیگر یک مربی یا بازیکن علیه داوران حرف می‌زنند. باید ماجرا هرچه سریع‌تر شفاف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *