خسروی: داوران اعتماد به نفس خود را از دست داده اند

علی خسروی

«علی خسروی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اعتراض اهالی فوتبال به داوران،گفت: به عنوان کارشناس داوری از خود داوران گلایه دارم که چرا اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. مگر در قانون ۱۲ در بخش مربوط به اخراج و اخطار در چهارده مورد نمی توانیم بازیکنان را اخراج کنیم یا اخطار دهیم.
وی ادامه داد: بر اساس قانون پنج ما می توانیم بازی را به هر علتی موقتا به تعویق بیندازیم.این تعویق حتی به خاطر مسایل کنار زمین هم رخ می دهد و داور چنین اجازه ای را دارد.
سخنگوی کانون داوران،گفت:چرا باید اجازه دهیم بازیکنان به داوران در زمین توهین کنند.در بازی با تراکتورسازی و فولاد «محمد نصرتی» و در دیدار پرسپولیس و داماش «رضاحقیقی» این کار را کردند اما برخوردی با آنها نشد.
وی تصریح کرد:به عنوان کسی که ۲۷ سال داوری کرده از داوران گلایه دارم چرا که از وظایف خود کوتاهی می کنند.
وی اظهار داشت:از ناظران می خواهم که به داوران پیش از آغاز بازی اعلام کنند که در رابطه با کارت دادن سخت گیر تر باشند. این روز ها فقط علی دایی انتقاد نمی کند،حتی بعضی دیگر از مربیان نیز این کار را انجام می دهند.
خسروی خاطرنشان کرد:علی دایی به عنوان یک چهره بین المللی باید قبول کند رفتارش در کنار زمین در شخصیت یک مربی بین المللی نیست و او حتی می تواند به خاطر این اظهار نظر از من ناراحت شود.
وی افزود:آیا در بازی های اروپایی دیده اید که به خاطر اشتباهات داوری رفتار های زننده رخ دهد؟
کارشناس داوری فوتبال کشورمان،گفت:متاسفانه در فوتبال ما صحنه ها زشت به نمایش گذاشته شده و ازصحنه های زیبایی که وجود دارد غافل شده ایم.
خسروی با انتقاد از داور چهارم دیدار پرسپولیس و داماش، اظهار داشت:حسن اکرمی داور چهارم بازی پرسپولیس و داماش که یک سرمایه برای داوری ایران است باید بداند اگر در کنار زمین نتواند قانون را اجرا کند در درون زمین در آینده چه کار می خواهد کند.
وی افزود:بهتر بود او از داور بازی می خواست ثانیه هایی بازی را متوقف کند تا در جریان حواشی به وجود آمده قرار بگیرد. امروز به داور چهارم قدرت های زیادی داده شده است و ای کاش اکرمی آن صحنه را به داور بازی گزارش می کرد.
وی تاکید کرد:البته داور بازی خودش هم می توانست به کنار زمین بیاید و در آنجا بهترین تصمیم را در مقابل سرمربی پرسپولیس اتخاذ کند.
سخنگوی کانون داوران کشورمان، گفت:نباید رفتار های داوران ما به شکلی باشد که احساس شود شاید اگر این کار را افشین ناظمی سرمربی داماش می کرد او را اخراج می کردند. از نظر قانون تفاوتی بین سرمربیان نیست.
وی، اظهار داشت:محسن ترکی یک ماه پیش زاکرونی سرمربی سرشناس ژاپن را در این کشور از روی نیمکت اخراج کرد آیا اتفاق خاصی رخ داد.
وی تاکید کرد:در سال ۸۰، یازده مربی را در یک فصل اخراج کردم اما یادم می آید در آن سال به جای اینکه حمایت شوم مورد تمسخر قرار گرفتم.
خسروی خطاب به داوران خاطرنشان کرد:داوران ما هم نباید خودشان پرخاشگر باشند و باید آنها با آرامش سعی کنند بازی را در روند خوبی اداره کنند.
وی با انتقاد از کم رنگ شدن حضور داوران توانمند فوتبال کشورمان درمسابقات، گفت:در داوری سرمایه هایی چون سعید مظفری زاده و محسن ترکی را از دست می دهیم و می خواهم بدانم آنها در این مدت کجا بوده اند و برای آنها چه اتفاقی رخ داده است.
خسروی با گلایه از دیدگاه هایی که نسبت به داوری به وجود آمده، اظهار داشت:داوری ما گوشه رینگ قرار گرفته و هر کسی که می رسد یک ضربه به ما می زند. خودمان به عنوان خانواده داوری باید اختلافات را کنار بگذاریم. هیچ کس به حرف های ما گوش نکرد وگرنه می شد خیلی راحت جلسه ای گذاشت و مانع رسیدن کار به اینجا شویم.
وی تاکید کرد:منظور من عدم مبارزه با فساد نیست زیرا معتقدم اگر کسی در فساد نقش داشته باید با او شدیدترین برخورد را کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *